موضوعات داغ

بلاتکلیفی بزرگ مشتریان عظیم خودرو ادامه دارد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
تعدادی از مشتریان عظیم خودرو از عدم تحویل خودروهای ثبت نامی و بلاتکلیفی خود گلایه کردند. آنها می گویند در انعقاد قرارداد جدید برای تحویل خودروی جدید کلاه سرشان رفته است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، یکی از مشتریان شرکت عظیم خودرو در رابطه با خودروی ثبت نامی خود می گوید: 14 مرداد سال گذشته برای خرید خودروی جک به یکی از نمایندگی های شرکت عظیم خودرو مراجعه کردم ودر آنجا به ما گفتند که این خودرو موجود نیست و برای خرید آن چند ماهی معطل خواهید شد. آنها به ما خودروی جدید شرکت، هن تنگ x7 را برای خرید پیشنهاد دادند و اعلام کردند که این خودرو تازه تولید ظرف سه ماه تحویل داده خواهد شد.
وی ادامه داد: قیمت این خودرو در آن زمان 188 میلیون تومان اعلام شد و قرار بر این شد 94 میلیون تومان به صورت نقد در زمان عقد قرارداد پرداخت شود و مابقی به صورت اقساط 12 ماهه در قالب چک درزمان تحویل پرداخت کنیم. چندی پیش از طریق وکلای خود متوجه شدیم که درزمان عقد قرارداد چه کلاه بزرگی سرمان رفته قراردادهایی که بسته شده، قرارداد مشارکت در تولید خودرو بوده و تمام مشتریان نیز به این موضوع پی نبرده بودند.
این مشتری در ادامه بیان داشت: بعد از گذشت چند ماه از موعد تحویل خودروهای ثبت نامی، پیگیر خودروی خود شدیم و در جواب به ما گفتند که به علت تحریم ها، نوسانات نرخ ارز و سایر مسائل دیگر مشکلاتی برایمان به وجود آمده است. بعد از مدتی متوجه دستگیری مدیرعامل شرکت عظیم خودرو به جرم کلاهبرداری شدیم و اموال و حساب های این شرکت نیز توسط دادستانی مسدود شد.

بلاتکلیفی بزرگ مشتریان عظیم خودرو ادامه دارد

بلاتکلیفی بزرگ مشتریان عظیم خودرو ادامه دارد


وی در ادامه گفت: بعد از پیگیری های مداوم ما و مراجعه به شرکت، به ما گفتند خودرویی که به شما 188 میلیون تومان فروخته شده، گران شده و باید مابه التفاوت آن را پرداخت کنید. آنها همچنین به ما اعلام کردند که اعضا باید وجه خود را تکمیل کنند تا به شرکت برسد تا بتوانند قطعات را از چین خریداری و وارد کنند تا بتوانیم خودروهای ثبت نامی را تحویل دهیم. در ادامه هم به ما گفتند که در قرارداد آمده است که سود 27 درصدی که ماهانه به پول ما تعلق می گیرد، اگر دیرکرد از زمان تحویل داشته باشد به 29 درصد افزایش خواهد یافت، اما بندی در اطلاعیه شرکت ها اضافه شده که این 29 درصد منتفی خواهد شد.
وی در ادامه درباره جلسه ای که با شرکت برگزار شده، می گوید: در جلسه ای که با نماینده های گروه مشتریان در شرکت برگزار شد به ما اعلام کردند که با یک سرمایه گذار جدید قرارداد بسته شده و قیمت تمام شده خودروها نیز 420 میلیون تومان برآورد شده است. البته باید بگویم که 3 هزار و 700 نفر از مشتریان شرکت عظیم خودرو با این مشکلات مواجه شده اند.
یکی دیگر از مشتریان شرکت عظیم خودرو در تماس با خبرگزاری ایسنا درباره مشکلات پیش آمده با این شرکت می گوید: اردیبهشت سال گذشته مبلغ 112 میلیون و 500 هزار تومان برای یک دستگاه خودروی فوتون ساوانا با موعد تحویل 270 روز کاری ثبت نام کردم. قیمت این خودرو در آن زمان در بازار آزاد 350 میلیون تومان بود که برای ما 280 میلیون تومان تمام می شد و قرار بر این شد که الباقی پول در زمان تحویل پرداخت شود.
وی ادامه داد: در آن زمان به صورت شفاهی به ما اعلام کردند که خودروی فوتون ساوانا نهایتا تا دو ماه آینده تحویل شما داده خواهد شد. بعد از گذشت دو ماه خبری نشد. بعد از 270 روز کاری که به دی ماه رسیده بودیم نیز هیچ خبری نشد و به ما گفتند که خودرو نداریم و باید منتظر بمانید. بعد از تاخیر در تحویل به ما اطلاع دادند که فوتون ساوانا نداریم و 10 روز دیگر بیایید و خودروی هن تنگ تحویل بگیرید. اما خودروی هن تنگی هم وجود نداشت که به ما تحویل داده شود. از آن پس دیگر نه پولمان را دادند و نه از خودرو خبری شد.

بلاتکلیفی بزرگ مشتریان عظیم خودرو ادامه دارد

بلاتکلیفی بزرگ مشتریان عظیم خودرو ادامه دارد


این مشتری در ادامه گفت: چندی پیش نیز با مدیران عظیم خودرو جلسه ای داشتیم و در آنجا به ما اعلام کردند که مدیرعامل عظیم خودرو در زندان است و باید منتظر بمانید تا آزاد شود. بعد از آن مجددا جلسه ای برگزار کردند و گفتند که کاری به ثبت نامی های سال گذشته شما و قراردادهای منعقد شده نداریم و شما پول پرداخت کنید تا خط تولید عظیم خودرو را به راه انداخته و به شما محصول بدهیم.
خبرنگار ایسنا برای پیگیری موارد یاد شد توسط مشتریان شرکت عظیم خودرو با شماره تماس های مندرج در سایت رسمی این شرکت تماس گرفت. علی رغم تماس های مکرر موفق به برقراری ارتباط با مسولان عظیم خودرو نشد و پاسخگوی تماس ها نبودند.
گفتنی است سال گذشته عباس جعفری دولت آبادی دادستان وقت تهران در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره بازداشت مدیرعامل شرکت عظیم خودرو و اتهامات وی و تعداد شاکیان، اظهار داشته بود: 17 پرونده پیش فروش خودرو در دادستانی تهران مفتوح است ویکی از این پرونده ها مربوط به شرکت عظیم خودرو می باشد.
وی در ادامه در رابطه با این پرونده گفت: 2 متهم در ارتباط با این پرونده بازداشت شده اند. همچنین این شرکت فقط مجوز پیش فروش 150 دستگاه خودرو را داشته، اما متاسفانه اقدام به پیش فروش 4 هزار پیش فروش کرده و 700 میلیارد تومان نیز کلاهبرداری صورت گرفته است. در این پرونده حسب اعلام 200 میلیارد تومان نیز اموال متهمان است.
بر اساس اطلاعات درج شده در سایت شرکت عظیم خودرو، این شرکت در سال 1381 تاسیس شده و مدیرعامل آن رضا عظیمی یکی از دو نفر بازداشت شده در پرونده تخلفات شرکت عظیم خودرو است. این فرد در آذر 96 به عنوان مدیر برتر یازدهمین جشنواره تولیدکنندگان و مدیران جوان انتخاب شد. این شرکت اقدام به پیش فروش خودروهای فوتون ساوانا و هن تنگ کرده بود که به گفته خیلی از دست اندرکاران در آن زمان این پیش فروش ها غیرقانونی بوده است.
در پایان این سوال مطرح می شود که چه نهادهایی مجوز این پیش فروش ها را صادر و چه نهادهایی باید بر این پیش فروش ها نظارت کنند تا شاهد تخلفات این چنینی نباشیم.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/5
مردم گناه دارن به خدا . 100 میلیون پارسال 300 میلیون امروز شده . پول مردم زحمت کش خوردن نداره ایشالله تاوان دزدی های کثیفتون رو بدین
1398/6/5
گل و بلبل همینه دیگه ملتم که همیشه تو صف خرید هر آشغالی هستن ! خود کرده را تدبیر نیست
1398/6/5
پارسال دقیقا من هم نزدیک بود به دام این کلاهبردارها بیفتم. انقدر تماس گرفتن و با چرب زبونی میخواستن منو بکشونن تو نمایندگی ولی خداروشکر رفتم از وزرات صنعت استعلام گرفتم که مجوز فروش هم تنگ رو ندارن. جالبه که من اون زمان با سازمان حمایت از مصرف کننده و قوه ی قضاییه تماس گرفتم و گفتم چرا جلوشونو نمیگیرین؟ گفتن هنوز که جرم انجام نشده! یعنی می‌خوان مردم تو در سر بیفتن بعد بیان چاره اندیشی کنن!!!
1398/6/6
نکته تاسف بار اینکه دلالان و کلاهبردارن و رانت خواران به خوبی میدانند پاشنه آشیل حکومت اشتغال هست و به اسم اشتغال زایی وام های کلان میگرن و با این وام ها در بانک هاسرمایه گذاری میکنن یا شغل های کاذب و تورم زا شرکت میکنن!همین جشنوار های کار افرین برتر و کار افرین نمونه مصداق بارز رانت هست چون برگزار کنندگان این فستیوال ها با مثلا نفرات برتر کارافرین زد و بند دارند ،چون با گفته اینکه فلانی کارافرین برتر هست وام های کلان و امتیاز زیادی نصیب این اشخاص میشوند و این اشخاص با تصاحب این امتیاز ها انان را با برگزار کنندگان این جشنواره ها تقسیم میکنند
1399/3/9
این کلاهبردارواشغالهای جامعه که خون مردم رامیمکن ماننداین عظیمیان به هیچ چیزی جزپرکردن جیب خودشان به شعورمردم که به اینها اعتمادکردن جزاعدام چاره نیست اینها نه مسلمان هستن نه بشرطرف کارگر۲۰سال کارحلال کرده اینها با دروغ دقل حق ماراضایع میکنن به نفع خودشان حق االناس نمیدونن چی این جورتربیت شدن خداریشه این بی انسانها قطع کند
1399/6/9
دزد جاش زندان عظيمي تاآخرعمرش بايد زندان بمونه ما كه رضايت نمى دهيم.٢سال پيش با١٥٠ميليون بهترين ماشين خارجي ميتونستيم بخريم الان سه برابر شده بود.كلي ضرر كرديم يا خودروراهرچه زودتر تحويل ميدن بدون دريافت مبلغ اضافه ازمالباخته ها يا اينكه ما رضايت نخواهيم داد.