موضوعات داغ

جگوار لندرور در حال توسعه نسل جدید هدآپ دیسپلی سه بعدی است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
جگوار لندرور خودروساز بریتانیایی اعلام کرد در حال توسعه هدآپ دیسپلی سه بعدی نسل جدید است که اطلاعات را درون دنیای واقعی نمایش می‌دهد.
این فناوری هوشمندانه که بخشی از سیستم رسانه سرگرمی نسل بعدی است، از واقعیت افزوده برای نمایش تصاویر روی جاده استفاده می‌کند. برای مثال، این هشدار که یک خودرو در حال منحرف شدن از مسیر اصلی خودش است روی خطوط جاده به نمایش درمی‌آید، در حالی که اطلاعات آن مسیر بالای آن نمایش داده می‌شود.
طبق صحبت‌های جگوار لندرور، این تکنولوژی سه بعدی استریوسکوپی امنیت را افزایش می‌دهد. این خودروساز به این نکته اشاره کرده این مطالعات در آلمان انجام شده، که نشان می‌دهد چنین صفحه نمایش‌هایی می‌توانند حین رانندگی، زمان واکنش به فرمان‌ها و تصمیم گیری را بهبود ببخشند.
اما در حالی که رانندگان به زودی از این صفحه نمایش‌های سه بعدی استفاده خواهند کرد، مسافران هم ممکن است از سیستم رسانه سرگرمی سه بعدی بهره ببرند. جگوار لندرور با استفاده از همان تکنولوژی استفاده شده در تولید این هد آپ دیسپلی در حال کار روی سیستم‌های فیلم سه بعدی است.
این سیستم با استفاده از تکنولوژی ردیابی سر و چشم، جایگاه کاربر را دنبال می‌کند تا مطمئن شود او همیشه تصاویر را به صورت سه بعدی مشاهده خواهد کرد. این یعنی دیگر به صفحه نمایش‌های مجزا برای هر شخص یا استفاده از عینک‌های سه بعدی نیازی نیست.
والرین میجرینگ پژوهشگر رابط انسان- ماشین و هدآپ دیسپلی جگوار لندرور درباره این پروژه گفت:
توسعه واقعیت مجازی و افزوده به سرعت در حال پیشرفت است. این کار نه تنها باعث تجربه بهتری برای مشتریان می‌شود، بلکه بخشی از برنامه‌های ما برای آینده را نیز تشکیل می‌دهد که حرکت به سمت آینده‌ای ایمن، خلاقانه و هوشمندانه است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد