موضوعات داغ

اگر خودروسازی خصوصی بود از کره جنوبی جلوتر بودیم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن همگن قطعه سازی درباره خصوصی سازی در کشور اظهار داشت: اداره نشدن شرکت ها توسط بخش خصوصی، مانعی بر سر راه پیشرفت آنها است. اگر در زمان انقلاب شرکت هایی مانند ایران خودرو، ارج ،آزمایش و ...که به دلیل خصوصی بودن عملکرد خوبی داشتند به شکل خصوصی باقی می ماندند، الان صنایع کشور از کره هم فراتر بود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از اقتصادآنلاین، وی ادامه داد: با دولتی کردن این شرکت ها جلوی پیشرفت این شرکت ها گرفته شد و برخی از شرکت ها نیز تعطیل شدند و برخی دیگر به علت برکناری متعدد مدیرعامل فرصت پیشرفت پیدا نکردند. بخش خصوصی دلسوز صنعت است و با هر روشی جلوی نابودی آن را می گیرد.
وی در ادامه افزود: تضاد منافع برخی افراد با خصوصی شدن از موانع اصلی خصوصی سازی در کشور است، اما باید به این نکته مهم توجه کرد که احیای صنعت فقط به دست بخش خصوصی واقعی امکان پذیر است.
رئیس انجمن همگن قطعه سازی در ادامه تصریح کرد: اگر شرکت ها مانند ایران خودرو خصوصی باشند دولت نمی تواند به این میزان دخالت کند و مدیرعامل آن را برکنار کند. متاسفانه در دولت ناهماهنگی هایی وجود دارد که روند خصوصی سازی واقعی را به تاخیر انداخته است.
وی در ادامه با بیان اینکه رئیس شرکت باید توسط اعضای هیات مدیره تغییر یابد، بیان داشت: در حال حاضر خودروسازان مشکل نقدینگی دارند و باید قبل از نابودی این صنعت برای آن چاره ای اندیشید.
نجفی منش در پایان گفت: خصوصی سازی شرکت ها به قانون تبدیل شده و اگر دولت تا آخرین لحظه قصد دخالت در امور این شرکت ها را داشته باشد و نگذارد این اتفاق بیفتد در واقع قانون را نقض کرده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/8
البته به گمانم منظور ایشان از این صحبت صرفا این بوده که بتوانند خودرو را به هر قیمتی بدون دخالت دولت با شرایط دلخواه خودشان به فروش برسانند. ولی در جواب این عزیز باید گفت که تنها حالتی که ممکن است موجب ارتقای سطح کیفی خودروسازی شود، شکستن انحصار خودروسازی داخلی و ورود ازاد خودروهای خارجی است. تا زمانی که بخش خصولتی در پناه حمایت تمام قد دولتی ها و مجلسیها به کار خود ادامه دهد، و تازمانی که بازار بسته و انحصارا در اختیار ایشان باشد، اصولا هیچ دلیل منقطی برای حرکت و ارتقا وجود نخواهد داشت.