موضوعات داغ

خودروهای بی‌کیفیت از خط تولید خارج می‌شوند

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
وزیر صنعت معدن و تجارت عنوان کرد که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده اقدامات لازم برای خروج خودروهای بی‌کیفیت از جمله پراید و پژو ۴۰۵ از خط تولید صورت گرفته است.
به نقل از فارس، وی تصریح کرد که تعریف خودروهای جدید و با کیفیت به منظور جایگزینی با این خودروها باید در دستور کار تولید کنندگان خودرو قرار گیرد.
رضا رحمانی در ادامه افزود که خودروهای تولیدی باید از استانداردهای لازم برخوردار بوده و کیفیت و ایمنی بالایی داشته باشند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/9
مثلا الان بقیه مشتقات پراید و 405 مثل سمند و تیبا خیلی باکیفیت هستن؟؟؟ اگه واقعا بنا به عدم تولید خودروهای بی کیفیت باشه که باید کلا در اون 2 تا کارخانه رو گل بگیرن!
1398/6/9
آقای وزیر، پس از اقدامات درست، بجا و قانونی دستگاه محترم قضاییه و دستگیری مفسدان خودرویی کشور، در جهت پیگیری حقوق مصرف کنندگان و مردم بزرگوار، اقداماتی را در همین جهت شروع کرده اند. با این وجود نکته اساسی اینجاست که اگر جلوی واردات خودرو بدون تعرفه، به هر دلیل و بهانه ای گرفته شده و بازار انحصارا جولانگاه خودروسازهای خصولتی شده، جدا از مساله کیفیت و مثلا تنوع که این روزها دغدغه ایشان است، مساله اصلی اینجاست که یک خودروی سواری مثل هوندا مدل 2020، قیمتی حدود 20 هزار دلار دارد، یعنی اگر حداقل حقوق را در یک کشور متوسط برابر 1400 دلار در نظر بگیریم، برابر حقوق 15 ماه خواهد شد. پس اینجا اگر حداقل حقوق را 1.5 در نظر بگیریم، 15 برابر آن می شود 22.5 میلیون تومان. یعنی هر ایرانی باید بتواند با قیمتی حدود 25 میلیون تومان، یک خودرو سواری با کیفیتی برابر هوندا 2020 سوار شود. ما اصراری به واردات بدون تعرفه نداریم، اگر آقایان خودروسازی دولتی، خصولتی یا خصوصی، قادرند چنین خودرویی را با چنین قیمتی تولید کنند، اسمش هر چه باشد، مثلا بگذارند سورنا یا مینیاتور یا هر چیزی دیگری برای ما فرقی نمی کند، بسیار هم عالی، قدردان زحمات ایشان خواهیم بود. اینکه سهام چنین شرکتی هم مال دولت باشد یا مردم یا خصوصی یا هرچیز دیگری، بازهم برای ما فرقی نمی کند. تنها نکته اینجاست که باید بتوانیم چنین خودرویی را با چنین قیمتی سوار شویم. حالا ژاپن تولید کند یا آلمان یا ایران، فرقی نمی کند! بیش از سه دهه در حق مردم اجحاف شده و به اصطلاح به آقایان آوانتاژ داده شده است. قرار نیست آوانتاژ تا ابد ادامه پیدا کند! از یک جا باید قطع شود! بیش از 30 سال فرصت داشته اند، خون به جگر مردم کرده اند، اگر می توانند چنین خودرویی با چنین قیمتی ارایه کنند، بهتر، وگرنه سر و کار مدیران و دست اندرکاران فعلی و پیشین خودرو نیز با دستگاه مقتدر قضایی کشور باشد بهتر است.
1398/6/9
خواهشا از این دست خبرهایی که به شدت آدم رو .... فرض میکنن، نگذارید...
خبرهای در مورد علم و تکنولوژی خودرو بگذارید.. آخه ما چیمون استاندارد که ماشینمون باشه..