موضوعات داغ

حمل و نقل افراد با آمبولانس خصوصی ، از اعلام نرخ کرایه تا برخورد با متخلفان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
انتشار خبر جابجایی افراد با آمبولانس‌های خصوصی در پایتخت، برای فرار از ترافیک تهران، در طی هفته گذشته به موضوع داغ رسانه‌ها تبدیل شد و حتی برخی خبرگزاری‌های خارجی نیز به بیان این موضوع پرداختند. ابتدا این موضوع در خصوص مدرسان کلاس‌های کنکور مطرح شد، که برای جابجایی بین دو کلاس، از آمبولانس استفاده می‌کردند، اما در ادامه اخبار مرتبط با این موضوع در خصوص سلبریتی‌ها، ثروتمندان، مدیران و روسا نیز مطرح گردید. در همین راستا، دو رسانه خبرآنلاین و ایسنا، در ساعات گذشته دو خبر را با این موضوع منتشر ساختند.
در ابتدا خبرگزاری خبرآنلاین به بررسی صحت و سقم این ماجرا پرداخت. مطابق اطلاعات بدست آمده توسط این خبرگزاری، نرخ هر سفر با آمبولانس خصوصی 250 هزار تومان و قیمت هر ساعت توقف، 60 هزار تومان است. برای این شرکت‌ها، فرقی ندارد که مشتری یک بیمار باشد، یا رئیس یک شرکت یا یک سلبریتی. همین موضوع ثروتمندان را متقاعد ساخته تا برای فرار از ترافیک شهری، با استفاده از آمبولانس و قدرت حرکت در خطوط ویژه، معنایی جدید به اختلاف طبقاتی ببخشند. علاوه برآن، انجام این کار و انتشار خبرهای مربوط به آن، موجب بی اعتمادی مجدد مردم به آژیر آمبولانس و بر باد رفتن تمامی تلاش‌های صورت گرفته در خصوص فرهنگ سازی می‌شود.
بر اساس ماده ۳ آئین‌نامه‌ آمبولانس‌های خصوصی، خروج آمبولانس از مراکز خدمات آمبولانس خصوصی و تردد در سطح شهر باید بر اساس ماموریت حمل بیمار و برگه ماموریت با زمان مشخص باشد و در غیر این صورت تردد آمبولانس‌های خصوصی در موارد دیگر ممنوع است. بعد از انتشار مصاحبه‌ها و گزارش‌ها در خصوص سو استفاده برخی افراد از سرویس آمبولانس‌های خصوصی، رئیس آمبولانس‌های پایتخت وعده کنترل این موضوع را داد و ئیس سزمان اورژانس کشور هم اعلام کرد: این موضوع پیگیری شده و در حال بررسی است که در صورت اثبات تخلف، مجازات توبیخ تا لغو پروانه کاری برای متخلفان اعمال می‌شود.
پیگیری‌های خبرآنلاین از شرکت‌های ارایه دهنده سرویس آمبولانس خصوصی، سندی بر اثبات این موضوع بود. گزارشگر این خبرگزاری پس از تماس با یکی از این ارایه دهنده‌ها، اظهار کرد درخواست ارایه سرویس توسط آمبولانس برای مدیر یکی از شرکت‌های خصوصی تهران را دارد. اپراتور سرویس آمبولانس خصوصی مذکور نیز با اعلام هزینه جابجایی در هر مسیر و نرخ توقف، درخواست سرویس را قبول نمود. کنجکاوی بیش از حد خبرآنلاین، موجب شد تا شرکت‌های ارایه دهنده سرویس آمبولانس خصوصی احساس خطر کرده و برای مدتی، دست از ارایه سرویس به مشتریان غیربیمار بکشند. این رسانه اکتشافات خود از این موضوع را در اختیار مسئولان امر قرار داد و خواهان پیگیری این موضوع شد.
حال امروز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور، یکی از شرکت‌های ارایه دهنده سرویس آمبولانس خصوصی، که به جابجایی سلبریتی‌ها می‌پرداخت، پلمب گردید. دکتر کولیوند در این خصوص گفت: پس از شناسایی شرکت مذکور، مسئولان آن را به سازمان اورژانس کشور دعوت کردیم و پس از اثبات متخلف بودن آنها، تصمیم گرفته شد این شرکت موقتا تعطیل شود. وی در ادامه سخنانش افزود: از هیچ تخلفی صرف نظر نخواهیم کرد و تمام این موضوعات را بررسی می‌کنیم. حال باید منتظر ماند و دید آیا اعلام این تخلفات و برخورد با چندین شرکت، موجب می‌شود که این قضیه به طور کامل برطرف گردد، یا آن‌که پس از مدتی مجددا شاهد چنین رویدادهایی خواهیم بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد