موضوعات داغ

وزیر صنعت: در جریان پرونده مدیرعامل ایران‌خودرو بودیم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
طی هفته گذشته وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت مهمان برنامه هفتگی دستخط بود. در طی این برنامه رحمانی ضمن اشاره به نامه رئیس جمهور به ۴ وزیر عنوان کرد که در جریان پرونده مدیرعامل ایران خودرو بوده ام.
به نقل از فارس، در این نامه رییس جمهور به دستگاه های ذی ربط دستور می دهد که پاسخ دهند تخصیص ارز به شرکت ها برای واردات در چه مرحله ای قرار دارد. مطابق با اظهارات وزیر صمت در برنامه دستخط، تنها ۶ درصد از ارزهای وارداتی مربوط به وزارت صنعت می باشد.
رحمانی در طی این برنامه توضیح داد که برخی خواستار تعطیلی کارخانه های خودروسازی هستند. این در حالی است که 600 تا 700 هزار نفر در صنعت خودروسازی کشورمان مشغول به کار بوده و این عده می گویند که صنعت و کارخانه های خودروسازی را تعطیل کنید، ما پول کارگرهایشان را می‌دهیم.
وزیر صنعت در طی این برنامه مجدد به احتمال توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ از سال آینده اشاره کرده و در خصوص گرانی خودرو نیز عنوان کرد که تغییر نرخ سود سپرده در اواخر سال قبل، در گرانی های اخیر و هجوم سرمایه های سرگردان به بازار خودرو بی تاثیر نبوده است.
با توجه به گفته های رحمانی افرادی که منابع مالی آنها در بانک قرار داشت با کاهش سود بانکی به سراغ بازارهای دیگر آمده که یکی از این بازارها بازار خودرو است. به علاوه نفوذ سایت ها و پلت فرم های ارائه دهنده خدمات حوزه خودرو نیز در رابطه با افزایش قیمت خودرو انکار ناپذیر است. فردی که یک خودرو هم نداشت، در ۲۰ روز ۵ هزار پراید در سایت‌ها برای فروش گذاشته بود تا قیمت ها را بالا ببرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد