موضوعات داغ

بی ام و X5 ضد گلوله رونمایی شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
برای افرادی که نیازهای امنیتی دارند یا در جاهای خطرناک تردد می کنند و در عین حال همچنان علاقه به خودروهای لوکس دارند بی ام و نسخه ای ضد گلوله از X5 را با نام Protection VR6 رونمایی کرده است. در نگاه نخست این مدل درست مانند نسخه ی استاندارد X5 که در بازار وجود دارد دیده می شود اما این خودرو می تواند به راحتی در برابر گلوله های 7.62×39 میلیمتری که از اسلحه ی AK-47 کلاشنیکف شلیک می شوند مقاومت کند. این یعنی این خودرو استاندارد زرهی VR6 را پشتیبانی می کند. حتی اگر کسی بخواهد با مواد منفجره نیز به این بی ام و X5 حمله کند این خودرو می تواند در برابر 15 کیلوگرم TNT در فاصله ی 4 متری مقاومت کند.

بی ام و X5 Protection VR6

بی ام و X5 Protection VR6

برای ساخت چنین خودرویی بی ام و در ابتدا پنل هایی از جنس فولاد دارای مقاومت بالا را درون درها، گلگیرها، سقف و محفظه ی موتور نصب کرده است. برای تقویت کف خودرو و صندوق عقب نیز از آلومینیوم استفاده شده است.
شیشه های این خودرو دارای ضخامت 30 میلیمتری هستند. بی ام و اعلام کرده که این شیشه های می توانند در برابر هر نوع اسلحه ی قابل حمل توسط نفر مقاومت کنند. حتی در صورت شکستن شیشه نیز بی ام و شیشه ها را طوری ساخته که خرده های شیشه به بدن سرنشینان آسیب نرسانند.

بی ام و X5 Protection VR6

بی ام و X5 Protection VR6

خریداران به صورت آپشن می توانند سطح مقاومت خودرو را بالاتر نیز ببرند برای مثال یک پنل محافظ در زیر خودرو قابل نصب است که می تواند از سرنشینان در برابر انفجار نارنجک حفاظت کند. در صورت حمله با پهپاد به این خودرو نیز امکان سفارش سقف تقویت شده وجود دارد. این سقف تقویت شده می تواند در برابر انفجار 200 گرم ماده ی C4 ایستادگی کند.
بی ام و X5 Protection VR6 در عین زرهی بودن خودرویی سریع است تا بتواند فورا از مهلکه بگریزد. این خودرو به موتور 4.4 لیتری تویین توربو V8 به قدرت 523 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتون متر مجهز است. شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل تنها 5.9 ثانیه و حداکثر سرعت محدود شده ی آن 210 کیلومتر بر ساعت است.

بی ام و X5 Protection VR6

بی ام و X5 Protection VR6

برای ایمنی بیشتر، تایرهای این خودرو نیز طوری ساخته شده اند که دیواره های محکم تری داشته باشند تا بدون باد نیز خودرو بتواند حرکت کند. یک پوشش مخصوص نیز از باک بنزین حفاظت می کند.
این خودرو می تواند 4 سرنشین را درون خود حمل کند. یک سیستم ارتباطی ویژه با امنیت بالا نیز درون خودرو نصب شده است. از دیگر امکانات این مدل نیز باید به آلارم مخصوص اشاره کرد.
بی ام و هنوز قیمت این مدل را اعلام نکرده است اما پیش بینی می شود که صدها هزار دلار قیمت داشته باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/11
ماشین ضد گلوله فقط Mercedes-Maybach S600 Pullman Guard