موضوعات داغ

در 5 ماه گذشته 16 میلیون سرعت غیرمجاز در فارس به ثبت رسید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راه ناجا در کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و موانع رانندگی استان فارس اظهار داشت: در 5 ماه گذشته 16 میلیون سرعت غیرمجاز در استان فارس به ثبت رسیده، اما کمتر از 1 درصد از متخلفان اعمال قانون شده‌اند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع تصادف و کاهش خسارات و صدمات احتمال دو ماموریت مهم پلیس راه کشور است و با توجه به اقتضائات شرایط فعلی باید تصمیمات کاربردی و عملیاتی بگیریم. وی در ادامه افزود: راه، وسیله نقلیه و انسان از عوامل تصادفات هستند، اما از مدیریت که مولفه چهارم است غافل بودیم وآن را جدی نگرفتیم.
رئیس پلیس راه کشور در ادامه بیان داشت: با داشته‌های فعلی می‌توان برای پیشگیری و کاهش صدمات، اقدامات جدی را صورت داد. همچنین نوسازی خودروهای در اختیار پلیس راه فارس به زودی اجرایی خواهد شد.
حسینی در ادامه با تاکید بر تجهیز پلیس به دوربین‌های پرتابل‌های سیار و هوشمند، گفت: باید هوشمندانه به سمت جمع‌آوری مولفه‌های تصادف برویم. البته باید گفت که سهم راه در بروز تصادفات غیر قابل انکار است، اما نباید از نقش انسان غافل شد.
وی درپایان تصریح کرد: مجازات و تاوان یک لحظه خطا را نباید مرگ یک یا چند انسان رقم بزند و بعد از راه و خودرو، فرد خطاکار نیز باید به میزان تخلفش، جریمه کرد. همچنین باید هزینه جرم برخی از تخلفات را بالا برد تا بازدارندگی ایجاد شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/16
16 میلیون سرعت غیر مجاز واسه اینه که در جاده سرعت پایین تر از توقع مردم میزارین، مثلا ورودی دروازه قرآن سرعت گذاشتین ۵۰ تا در حالی که قبلش سرعت مجاز ۱۱۰ بوده و برای مردم سریعا امکان کاهش سرعت تا این حد نیست یا پیچهایی با زاویه کم رو سرعت مجاز زدین ۷۰ که تا این حد سرعت لازم نیست کم باشه. کلا در فارس جاده ها طولانی است و باید بهسازی بشه نه اینکه سرعت مجاز رو کم کنید و متوجه نباشید مردم نمی تونن لاکپشتی تا ابد رانندگی کنن. واقعا سواله چرا در فارس هیچ آزادراهی نداریم؟
اینم بگم بنده ابدا از سرعت غیر مجاز دفاع نمی کنم اما وقتی ۱۶ میلیون نفر در ۵ ماه یه چیز رو رعایت نکردن حتما اون موضوع ایراد داشته.تا یک سال احتمالا این تعداد میشه بالای ۴۰ میلیون. این همه خلافکار آخه! تازه همه که فارسی نیستن‌.
الان در شیراز به جای اصلاح دوربرگردان ها به توهم کاهش تصادفات بیشتر دور برگردانها رو بستن و گاه شما برای یه دور زدن ساده چند کیلومتر باید اضافه رانندگی کنی. خب این خودش باعث عجله راننده ها نمی شه؟
با تشکر از سایت خودرو بانک.
ضمنا فارس رو هم نوشتین فراس که لطفا اصلاح شود.