موضوعات داغ

چراغ های جدید آئودی امکان شخصی سازی دارند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
آئودی را می توانیم یکی از پیشگامان فناوری سیستم های روشنایی و اولین استفاده کننده از چراغ های LED و یا لیزری بدانیم که در حال حاضر خیلی ها فکر می کنند که دیگر مثل سابق نیست و اندکی در توسعه سیستم های روشنایی عقب مانده است، اما باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید و چندی پیش کمپانی خودروسازی آئودی از فناوری جدید خود در زمینه سیستم های روشنایی وسایل نقلیه تحت عنوان "دیجیتال OLED" رونمایی کرده است.
به عنوان تکاملی برای سیستم های روشنایی OLED که برای اولین بار در سال 2016 میلادی و بر روی خودروی آئودی TT RS مورد استفاده قرار گرفت، فناوری "دیجیتال OLED" امکان طراحی نورپردازی و قابلیت تنظیم آن برای کاربران را فراهم می کند و این امر به تقسیم منابع نوری بیشتر OLED با صرف انرژی مجزا کمک کرده و چنین چیزی را ممکن می سازد. برای درک بهتر فناوری جدید آئودی، می توان گفت که چراغ های OLED فعلی آئودی تنها شامل 4 بخش مختلف می شود، اما فناوری جدید این شرکت می تواند به بخش های بیشتری تقسیم شود.

چراغ های جدید آئودی امکان شخصی سازی دارند

چراغ های جدید آئودی امکان شخصی سازی دارند


به عبارتی دقیق تر، چراغ های جدید آئودی بیش از 50 قطعه مختلف دارد که در صورت نیاز می توانند فعال شده و برای روشنایی و شخصی سازی آن طراحی شوند. در این خصوص کمپانی خودروسازی آئودی می گوید که کاربران می توانند طیف گسترده ای از طراحی و الگوهای روشنایی را با همان سخت افزار و چراغ های استاندارد قرار گرفته در محصولات این شرکت برپایه فناوری "دیجیتال OLED" بوجود بیاورند.
موردی که آئودی بر روی آن تاکید کرده است، امکان شخصی سازی و نمایش پیام های مختلف به دیگران از طریق فناوری جدید چراغ های روشنایی این شرکت خواهد بود. به عنوان مثال آئودی می گوید که چراغ های جدیدش را می توان برنامه ریزی کرد تا الگوی نوری همانند نمادهای هشدار به سایر رانندگان داشته باشد که در مسیرهای برفی و یخ زده و یا حتی در ترافیک می تواند کاربردی باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد