موضوعات داغ

با الکتریکی جدید فولکس واگن آینده را همین حالا داشته باشید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بعد از یک انتظار طولانی، نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان کار خود را با تعداد زیادی از خودروسازان بزرگ بین المللی آغاز کرد و محل مناسبی شد تا شرکت های بزرگ خودروسازی جدیدترین دستاوردهای خود را در معرض دید عموم قرار دهند. در این بین شرکت خودروسازی فولکس واگن هم از نمایشگاه محلی خود استفاده کرده و جدیدترین خودروی الکتریکی خود را با مشخصات فنی خوب و ظاهری بسیار جذاب معرفی کرده است که در ادامه سعی داریم مروری کوتاه بر روی مشخصات آن داشته باشیم.
اولین چیزی که در خودروی جدید تمام الکتریکی فولکس واگن جلب توجه می کند، طراحی ظاهری آن خواهد بود که نه با حال و هوای امروزی، بلکه کاملا آینده نگر طراحی شده است و نکته جالب تر آن می‌تواند تایید تولید این خودرو و عرضه آن به مشتریان با قیمت پایه 30 هزار یورو در آینده نزدیک باشد تا با خودروی الکتریکی جدید فولکس واگن، آینده را همین حالا سوار شویم.
الکتریکی جدید فولکس واگن تحت عنوان ID.3 معرفی شده است و قرار است با قیمت مقرون به صرفه خود و همچنین شعار "فولکس واگن برای همه مردم"، نقش یک فولکس واگن بیتل جدید را در بازارهای جهانی بازی کند و گذشته هیجان انگیز فولکس واگن را دوباره تکرار کند.

فولکس واگن الکتریکی ID.3

فولکس واگن الکتریکی ID.3


این خودرو اولین الکتریکی فولکس واگن خواهد بود که براساس پلتفرم MEB ساخته شده است و به شکل یک خودروی هاچ بک 5 درب تولید شده و در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت، آن هم با برد حرکت 550 کیلومتر با یکبار شارژ کامل باتری های خود که می تواند تمامی خواسته های کاربران را با یک محدوده حرکت فوق العاده برآورده کند.
شرکت خودروسازی فولکس واگن اعلام کرده است که تولید انبوه این خودرو از ماه نوامبر سال جاری، یعنی حدود 2 ماه دیگر آغاز خواهد شد و با افتخار می گوید که در حال حاضر بیش از 30 هزار سفارش از قبل برای فروش این خودرو دریافت کرده است، هرچند سفارش این خودرو در حال حاضر برای ایالات متحده آمریکا بی فایده خواهد بود، اما در آینده به این موضوع هم خواهیم پرداخت.

فولکس واگن الکتریکی ID.3

فولکس واگن الکتریکی ID.3


برای یک خودروی تمام الکتریکی، مهم ترین چیز می تواند ذخیره کننده های انرژی آن باشد که شرکت خودروسازی فولکس واگن در این خودرو از 3 پکیج مختلف باتری استفاده خواهد کرد که اولین آن مجموعه باتری های 45 کیلووات ساعتی خواهد بود که می تواند محدوده حرکت 330 کیلومتر با یکبار شارژ کامل باتری های خود داشته باشد. گزینه بعدی مجموعه باتری های 58 کیلووات ساعت خواهد بود که دامنه حرکت آن با یکبار شارژ کامل به 420 کیلومتر می رسد و در آخر هم می رسیم به مجموعه باتری های 77 کیلووات ساعت که امکان حرکت تا محدوده 550 کیلومتر با یکبار شارژ کامل باتری های خود را فراهم می سازد که در صورت اتمام شارژ باتری، با استفاده از شارژرهای سریع 100 کیلووات و همچنین صرف 30 دقیقه زمان می توان انرژی مورد نیاز برای طی کردن مسافت 290 کیلومتر را تامین کرد.
از نظر عملکرد، فولکس واگن الکتریکی ID.3 مجهز به یک موتور الکتریکی قدرتمند بر روی محور عقب خود شده است که امکان تولید 204 اسب بخار قدرت و همچنین گشتاور 310 نیوتن متری را خواهد داشت که در حال حاضر هیچگونه جزییاتی مربوط به عملکرد آن در شتاب گیری ارائه نشده است، اما فولکس واگن می گوید که با این خودروی الکتریکی می توان به حداکثر سرعت 160 کیلومتر برساعت رسید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد