موضوعات داغ

پژو 2008 نسخه GTi؛ تیونینگ اختصاصی خودروبانک بر روی شیر محبوب بازار ایران

عکس نویسنده
محمدعلی انگورانی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
همانطورکه می‌دانید خودروبانک در چند وقت اخیر، اقدام به تیونینگ اختصاصی خودروهای معمول بازار ایران کرده است. در این راه خودروهایی نظیر هاوال H2 و یا ام جی 360 زیر تیغ جراحی ما رفته بودند و از هر کدام از این خودروها با استقبال گسترده‌ای توسط شما مخاطبان عزیز شد.
حال در این قسمت به سراغ پژو 2008 ایکاپ رفته‌ایم. پژو 2008 یکی از خودروهای برجامی بود که سرنوشتی نافرجام داشت و حال ایران خودرو تنها به دنبال تولید و تحویل خودروهایی است که مدت‌ها است از زمان تحویل آن‌ها گذشته و اگر خاطرتان باشد، قیمت‌گذاری و پیش فروش این خودرو با حواشی زیادی نیز همراه بود. اما هر آنچه باشد پژو 2008 وارد بازار شده و یکی از خودروهای محبوب رده قیمتی خود است.
حال به سراغ تیونینگ خودروبانک روی این خودرو می‌رویم. خودرویی که همانند بعضی از محصولات تیون شده توسط شرکت پژو، نام GTi را روی آن گذاشته‌ایم. پژو 2008 نسخه GTi که فعلاً به صورت اختصاصی توسط خودروبانک معرفی شده، دچار تغییرات زیادی نسبت به مدل استاندارد شده است. قسمت جلوی این خودرو به کیت سپر شرکت Lumma مجهز است و چراغ‌های آن اگرچه از نظر طراحی فرقی نکرده اما در چراغ داخل آن نئون حلقه‌ای دور عدسی بکار رفته است. روی کاپوت جلوی خودرو نیز هود بکار رفته تا به هورسانی به پیشرانه کمک کند.

پژو 2008 نسخه GTi

پژو 2008 نسخه GTi

وقتی از کنار به خودرو نگاه کنید، باز هم بادی کیت Lumma به چشم می‌خورد. برای کامل‌تر شدن این تیونینگ، ارتفاع خودرو نیز به کمک سیستم تعلیق پنوماتیکی کمتر شده و از رینگ‌های لبه‌دار شرکت BBS به اندازه 17 اینچ و لاستیک‌های سایز 215 و فاق 40 روی آن استفاده شده است. البته این رینگ و لاستیک بکار رفته روی پژو 2008 نسخه GTi عادی نیستند و زاویه کمبر دارند که در بعضی از خودروهای تیون شده شهری مرسوم است.

Peugeot 2008 GTi

Peugeot 2008 GTi

در قسمت عقب خودرو به غیر کیت Lumma، تغییرات دیگری نیز روی آن بکار رفته است. در زیر سپر کیت اگزوز دو دهنه از شرکت HKS قرار داده شده که به تنفس بهتر موتور کمک می‌کند. همچنین بین دو اگزوز یک دیفیوزر نیز نصب شده که به جریان هوای زیر خودرو کمک می‌کند. البته یک اسپویلر ساده نیز در بالای شیشه عقب بکار رفته تا تغییرات این قسمت تکمیل شوند.
شیشه‌های بکار رفته روی این خودرو سولاریزه شده و در قسمت‌های مختلفی از جمله سپرها، لوگو برند کیت بکار رفته حک شده است.

تیونینگ اختصاصی خودروبانک

تیونینگ اختصاصی خودروبانک

به بخش فنی خودرو می‌رسیم. پژو 2008 در نسخه استاندارد به پیشرانه 1.6 لیتری مجهز شده که می‌تواند به کمک سیستم پرخوران توربوشارژ، حدود 163 اسب بخار و 240 نیوتن‌متر را تولید کند که عددهای بسیار خوبی برای یک کراس‌اوور جمع و جور شهری است. همچنین گیربکس بکار رفته روی این خودرو 6 سرعته خودکار است. در حقیقت این موتور برای استفاده شهری به خودی خود، خوب و کافی است اما با تعویض سیستم خروجی اگزوز، تغییراتی روی بوست توربو، تعویض منیفولدها و البته تغییراتی در ECU می‌توان این عدد را به مرز 190 اسب بخار رساند که برای این خودرو و استفاده شهری بیش از حد کافی به نظر می‌رسد.
در انتها باید گفت که این طرح تنها یک رندر است که در رسانه‌های خارجی معروف دنیا، کاری مرسوم و معمول است و در ایران نیز تنها خودروبانک اقدام به این کار کرده است.

نظرات کاربران

17 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/24
سلام و خسته نباشید عالی بود چند وقتی بود از این کارا نمی کردید میشه یه رندر هم از جک اس 5 بزنید؟؟؟
1398/6/30
دمت گرم یه رند از جک اس 3 بزنین عالی میشه آگه رینگ 5 پر مشکی باشه خیلی بهش میاد
1398/6/24
خدا وکیلی این دلقک بازیا چیه 😐
1398/6/24
با سلام و عرض وقت بخیر خدمت خودرو بانک عزیز
کاری که شروع کردید شایسته تحسین است و امیدوارم روز به روز حرفه ای تر و پیشرفته تر انجام بدین این کار رو و بتونین به یک برند توی این کار تبدیل بشین .
البته در مورد این تیونینگ حقیقتاً عمده ی تغییرات بر روی فیس و شرایط ظاهری خودرو هستش و کاره خاصی روی قوای محرکه صورت نگرفته !!! انتظار اصلی از تیونینگ یک مدل افزایش قوای محرکه و بهبود رفتار دینامیکی خودروست و بعد از آن به مسائل ارگونومیک و سپس به تغییرات ظاهری پرداخته میشود. با همه ی این حرف ها با توجه به شرایط بسته بازار ایران و دشواری در تامین قطعات کارتون قابل قبول هستش . خسته نباشید و خدا قوت .
ضمناً در صورت امکان هزینه هر یک از اقدامات صورت گرفته روی ماشین و هزینه کلی تیونینگ رو هم ذکر کنید، این کار در اکثر گزارش تیونینگ ها کاری مرسوم و متداول است .
ارادتمند
علیرضا باروتی تبار
۲۴/ شهریور ماه / ۱۳۹۸
1398/6/25
داداش تیونینگ مجازیه. یعنی چند تا عکسه نه یه تیونینگ واقعی
1398/6/25
یه جوری تاریخ و اسم نوشتی یاد نامه های روحانی افتادم
1398/6/26
این فقط یه رندر کامپیوتریه
فتوشاپه
غیرواقعیه
ارتقای قوای محرکه؟
هزینه طراحی؟
اون اسم و تاریخ چیه آخر نظرت نوشتی؟

1398/6/24
بسیار جذاب و زیبا شده ولی ای کاش عکسای بیشتری میذاشتید
1398/6/24
گند زدید به ماشین
1398/6/24
اين رينگ ها بيشتر شبيه ديگ لباسشويى هست !!!
1398/6/24
بهترین تیونینگ مجازی خودروبانک روی جک S5 بود که به راحتی قابلیت اجرای واقعی هم داشت
1398/6/25
به خوبی نمونه های قبلی نیست ! کاملا مشخصه یک تصویر کامپیوتری هست
1398/6/25
سلام ماشین بسیار زیبا شده اما کاش فاصله از سطح زمی ناینقدر کم نباشه تیونینگ ب معنی بخواب شدن نیس ..اما در همه جوانب عالی شده و نکته دیگه این که کاش میگفتین چقدر خرج شده و این که ماشین های دیگری رو قبول میکنید از بیرون یانه؟
1398/6/25
جلوش خوبه ولی پشت و بغل رو به معنای واقعی ر.......ن!!!
1398/6/26
ای چی چی بود آوردین گندشو در آوردین....
1398/6/28
سلام و خسته نباشی خودرو بانک درسته این فقط یک رندر گیری کامپیوتریه ولی به نوبه خودش عالیه فقط برا ماشینای مختلف بزار ، به امید روزی که این کار فقط درحد رندر گیری نباشه و بتوان به صورت واقعی و تمیز یک ماشین تیون کرد در اینجا ، لطفا ماشین های هیوندای کوپه ، تیگو‌۵ ، سمند ، دنا ، بسترن ، بی ام و ۳۲۰ ام اینطوری تیونینگ کنید
1398/7/17
باسلام خدمت شما عزیزان
ممنون از بررسی های دقیق و فایلهای مفیدتون
بنده بهد از تست و بررسی بی وای دی اس۶ توسط گروه شما و مقایسه اقدام به خرید این محصول کردم همچنین پس از دیدن نمونه های تیونینگ شده بعضی خودروها توسط شما خواستم درخواست کنم حدالامکان نسبت به تیونینگ بی وای دی نیز اقدام کنید
ممنون