موضوعات داغ

قیمت گواهی اسقاط خودرو به زیر یک میلیون تومان رسید

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه صنایع بازیافت ایران قیمت گواهی اسقاط به زیر یک میلیون تومان رسیده و علت این موضوع نیز نبود تقاضا در بازار است.
به نقل از ایسنا، سید ابراهیم مناجاتی در این خصوص توضیح داد تا پیش از ممنوعیت واردات خودرو، خودرو های اسقاطی از بازار جمع آوری شده و با اسقاط آن ها گواهی لازم برای واردات خودرو صادر می شد، اما اکنون دو سال است که با ممنوعیت واردات خودرو روند اسقاط دیگر مانند گذشته نیست.
وی در ادامه افزود طی 2 سال گذشته مراکز اسقاط هر خودروی فرسوده را به قیمت میانگین چهار میلیون تومان می خریده و اسقاط می کردند، اما اکنون به دلیل نبود تقاضا در این بازار، قیمت گواهی اسقاط به زیر یک میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت گواهی اسقاط خودرو چهار سال پیش حدود چهار میلیون تومان بوده است.
مناجاتی یاد آور شد که در حال حاضر 80 هزار گواهی اسقاط خودرو تولید شده که تقاضا برای آنها بسیار کم است و به همین دلیل واردکنندگان خودرو گواهی اسقاط را بیش از یک میلیون تومان نمی خرند.
این عضو هیئت مدیره اتحادیه صنایع بازیافت ایران ضمن اشاره به وظیفه قانونی خودروسازان مبنی بر جایگزینی ۳۰ درصد از تولیداتشان با خودروهای فرسوده و عمل نکردن آنها به این قانون اظهار کرد هر خودروی فرسوده در سال به اندازه پنج میلیون تومان سوخت بیشتری مصرف می‌کند که این مسئله موجب آلودگی بیشتر هوا می‌شود. همچنین اختلاف هزینه لوازم یدکی و تلفات تصادفات بین خودروهای فرسوده و خودروهای معمولی از جمله مواردی است که نشان‌دهنده لزوم اسقاط خودروهای فرسوده است.
مناجاتی در انتها برای راه حل بحران به وجود آمده نیز راهکار ارائه داده و توضیح داد که در راستای سامان‌دهی به صنایع اسقاط، ساختمان‌سازها در شهرهای بزرگ به ازای پارکینگی که برای هر واحد آپارتمان می‌سازند، یک گواهی اسقاط خریداری کنند و یا آن که گواهی اسقاط خودروها به صورتی باشد که در بانک ها ادارات مالیات به صورت پول محاسبه شود.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/24
قیمت پیکان مدل77 ،20میلیون تومان است شما چی میگین!قیمت صفر خشک مدل83 هم 40میلیون می باشد.
1398/12/8
خودرو اسقاط داری بده من ۳تومن میخرم پراید ۵میلیونی میدی ۶۰تومن دنبال اسقاط کمتراز یک تومنی تو دیگه کی هستی
1399/3/17
ملت رو گیر آوردین الان باید حداقل 30میلیون بخرن تا طرف 60میلیون هم روش بزاره یه پراید داغون بگیره..همینکار کردین که مردم خودرو اسقاطشون رو میفروشن و آلودگی هوا زیاد شده.