موضوعات داغ

نگاهی به هزینه خرید خودرو جدید برای هر خانواده آمریکایی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مطابق گزارش انجمن اتومبیل آمریکا یا AAA، هر خانواده آمریکایی به طور متوسط نه هزار دلار در سال برای خرید خودرو جدید هزینه می‌کند. مطابق این مطالعه، هزینه خرید یک خودرو و موارد جانبی آن، نظیر بیمه، در این سالها به طور مکرر در حال افزایش بوده است. باز زمانی تحقیقت انجمن اتومبیل آمریکا، از سال 1950 شروع شده و تا زمان حال ادامه می‌یابد. مطابق نتایج این تحقیقات، هزینه خرید یک خودرو جدید در سال 2019 برای هر خانواده آمریکایی، به طور متوسط 9282 دلار در سال برای یک دوره پنج ساله است که نسبت به سال قبل آن، یعنی 2018، 5 درصد افزایش داشته است.
علت اصلی این افزایش قیمت، افزایش هزینه‌های وام خرید خودرو و طولانی‌تر شدن مدت زمان بازپرداخت آن عنوان شده است. علاوه برآن، خودروهای جدید به طور مرتب گران‌تر می‌شوند. خودرو فقط یکبار خریداری نمی‌شود، بلکه هر ساله برای مواردی همچون سوخت، تعمیرات و سرویس، عوارض متفاوت، بیمه و استهلاک هزینه پرداخت خواهید کرد. اگر بخواهیم نگاه دقیق‌تری داشته باشیم، مطابق تحقیقات انجمن اتومبیل آمریکا، هر خانواده آمریکایی به طور متوسط 773.50 دلار در ماه را برای خرید یک خودرو جدید و هزینه‌های همراه آن هزینه می‌کند.
انجمن اتومبیل آمریکا، برای این تحقیقات، 45 مدل محبوب خودرو در سال 2019، شامل مجموعه‌ای از سدان‌ها، شاسی بلندها، مینی ون‌ها، پیکاپ‌ها، خودروهای هیبریدی و خودروهای برقی را در نظر گرفت. هزینه‌های محاسبه شده، مربوط به دوران تملک متداول یک خودرو در آمریکا هستند که بازه‌ای پنج ساله بوده و تمامی هزینه‌های مربوط به خرید و نگهداری خودروها در آن محاسبه شده است. از جمله فاکتورهای هزینه جانبی یک خودرو، می‌توان به سرویس‌های دوره‌ای و تعمیرات توصیه شده توسط کارخانه، خرید تایرهای جدید، وام برابر شصت درصد قیمت خودرو با نرخ سود کمتر از ده درصد، خرید بیمه با محدودیت 100 هزار دلار و 500 دلار مالیات اشاره کرد که در این گزارش لحاظ شده‌اند.
هزینه خرید خودرو جدید

هزینه خرید خودرو جدید

به طور متوسط، راندن یک خودرو در هر مایل برای مالک آن، 53 تا 79 سنت هزینه دارد و اگر خودروهای خاص نظیر محصولات آلفارومئو را خریداری کنید، این هزینه به شدت افزایش خواهد داشت. همچنین در دوره جدید، نرخ بهره فدرال افزایش یافته و وام‌های بلندمدت با بازه زمانی بازپرداخت 72 ماهه، با رقمی در حدود 40 هزار دلار، برای مشتریان هزینه بیشتری به همراه خواهند داشت. علاوه برآن، مالکان برای استهلاک یک خودرو جدید، 3300 دلار در سال هزینه می‌کنند که حدود یک سوم کل هزینه‌های مربوط به خرید و نگهداری خودرو در سال را تشکیل می‌دهد.
مقرون به صرفه ترین خودروها برای خانواده‌های آمریکایی، سدان‌های کوچک و متوسط هستند. هزینه نگهداری سالیانه هر سدان کوچک یا متوسط، 7114 دلار در سال است. با وجود آن‌که عنوان می‌شود خودروهای برقی کمترین میزان هزینه نگهداری را دارند، هر خانواده آمریکایی برای خرید و نگهداری یک خودرو برقی، باید 8320 دلار در سال هزینه کند. شاسی بلندهای ترکیبی که مورد علاقه بسیاری از خریداران هستند، با هزینه نگهداری 10.265 دلار در سال، بار مالی سنگینی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کنند. در این مطالعه به خودروهای لوکس پرداخته نشده است، بنابراین مالکین تسلا می‌توانند همچنان خود را گول زده و عنوان کنند که تنها برای شارژ باتری‌ها هزینه پرداخت می‌کنند. هدف ارایه این گزارش توسط انجمن اتومبیل آمریکا، فهماندن این مساله به خانواده‌های آمریکایی بوده که خرید و نگهداری یک اتومبیل، همانند خرید منزل، کسب تحصیلات عالی و بزرگ کردن بچه‌ها، نیاز به برنامه ریزی طولانی مدت دارد و بهتر است تا از صرف مبالغ سنگین برای خرید خودروهای اسپرت، اجتناب کنید.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/2
خوب منظور از این همه دلار دلار چی بود؟ یعنی در قیاس با امریکاییها ما خیلی خوشبختیم؟! چرا نگفتی یک معلم یا کارمند یا مهندس دز امریکا سالانه چند هزار دلار درامد دارد و در قیاس با درامدش چقدرش را صرف خرید خودرو و نگهداریش می کند. تلبته خودرو که بنجولش برای ما ایرانیها رویا و فوق لوکس محسوب میشه. یک قیاس از این لحاظ هم با ما می زدید. اگر عادلید.
1398/7/3
آره بابا آمریکا اصلا خیلی گرونیه!! اونجا اصلا نمیشه زندگی کرد!
خاک بر سرا خودروی مدل سال رو تمام قسط میفروشن! اصلا کاسبی سرشون نمیشه، اصل کاسبی تو ایرانه که خوروی بی کیفیت 30 سال پیش رو پیش فروش میکنن ولی با قیمت نامشخص و البته قسطی هم میدن ولی با چندین درصد!!
1401/10/13
اینهمه سال خودرو بیخاصیت رو با پول گزاف به خوردمون دادن
نه امکاناتی ؛نه آپشنی ؛ خودروهای بدون کیفیت بدون هیچ تعهدی روانه بازار کردن خدا نگذره ازشون