موضوعات داغ

آداب سفر با اتوبوس چیست؟

عکس مطلب اول
سفر با اتوبوس یکی از گزینه‌هایی است که برای رفتن به مقصد پیش رویتان است. شما می‌توانید به راحتی بلیط اتوبوس را تهیه کنید و سفری ارزان و آسان را تجربه کنید. سفر با این وسیله نقلیه مزیت‌ها و البته معایب مخصوص به خودش را نیز دارد. باید شرایط خود را بسنجید، اگر برای رسیدن به مقصد عجله ندارید، اگر طول مسیر و زمان ماندن در جاده برایتان مهم نیست و می‌خواهید از مسیر لذت ببرید، اتوبوس گزینه خوبی برای سفرتان است.
سفر با هر وسیله نقلیه‌ای حتی ماشین شخصی‌تان آدابی دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید تا بتوانید سفر خوبی را تجربه کنید، اتوبوس هم از این قاعده مستثنی نیست و آداب و قوانین مخصوص به خود را دارد. خوب است هنگام خرید بلیط اتوبوس از این آداب اطلاع داشته باشید. در این نوشته می‌خواهیم با هم این آداب را ببینیم و از آن‌ها مطلع شویم؛ شما هم اگر قصد سفر با اتوبوس را دارید با ما همراه شوید.
سفر با اتوبوس و هواپیما، مثل سفر با ماشین شخصی و قطار، حریم شخصی و فضایی اختصاصی در اختیار شما قرار نمی‌دهد، البته در قطار نیز این حریم و فضا در صورتی است که کوپه‌تان دربست باشد. شما در اتوبوس کنار افراد دیگر و بقیه مسافران نشسته‌اید، پس باید به حریم آن‌ها احترام بگذارید.
حواس‌تان به تلفن حرف زدن‌تان باشد، اگر می‌خواهید با دوست‌تان درد و دل کنید، احتمالا بقیه مسافران دوست ندارند به درد و دل‌های شما گوش دهند و آن‌ها را بدانند؛ پس این صحبت و معاشرت را برای طول مسیر در جاده نگذارید و صرفا به تماس‌های کوتاه بسنده کنید.
با صدای آرام با تلفن همراه‌تان حرف بزنید، اگر لازم شد با کسی صحبت کنید یا مطلبی طولانی را بیان کنید، حداقل مراقب باشید صدای‌تان بیش از حد بلند نشود و آرامش و آسایش بقیه مسافران را به هم نریزید، شاید یکی در اتوبوس خواب باشد.
آداب سفر با اتوبوس

آداب سفر با اتوبوس

اگر پر مشغله هستید و قرار است مدام گوشی‌تان زنگ بخورد یا پیامی به آن ارسال شود و شما این موضوع را می‌دانید یا پشت سر هم این موضوع تکرار شد، گوشی خود را در حالت بدون صدا یا سایلنت بگذارید تا صدای آن کسی را آزار ندهد.
اگر در مسیر به شب می‌خورید، حداقل آخر شب با تلفن صحبت نکنید، شاید همه مثل شما بیدار نباشند و نیاز داشته باشند که استراحت کنند، نباید حق و حقوق آن‌ها را نادیده بگیرید. این حق شما هم هست، اگر کسی حق شما را پایمال کرد می‌توانید در نهایت احترام به او تذکر دهید.
شما می‌توانید برای ساعاتی که در مسیر هستید با خود خوراکی ببرید تا گشنه نمانید، فقط نکته‌ای را باید رعایت کنید و آن هم این است که این خوردن شما بقیه مسافران را به عذاب نیندازد. خوراکی‌هایی که سر و صدای زیادی تولید می‌کنند، مثل تخمه، مناسب سفر با اتوبوس نیست و بهتر است که آن‌ها را با خود نبرید، چیپس هم دست کمی از تخمه ندارد و شما مدام در حال خوردن صدا از خود تولید خواهید کرد. نکته دیگر این است که سعی کنید خوراکی‌تان بوی زیاد هم نداشته باشد، غذا و خوراکی‌هایی که بو دارند هم ممکن است دل بقیه مسافران را آب بندازد و هم ممکن است برخی آن بو را اصلا نپسندند و اذیت شوند. بنابراین ساندویچ‌ها و غذاهای با بوی فراوان را نیز از لیست خوراکی‌های همراه خود در اتوبوس خارج کنید. فضای اتوبوس بسته است و بوی غذای شما هر قدر هم که خوشایند باشد، بعد از مدتی باعث آزار بقیه خواهد شد. شاید بد نباشد که از خوراکی بی سر و صدا و ترجیحا کم بوی خود به مسافر کناری خود نیز تعارف کنید.
آداب سفر با اتوبوس

آداب سفر با اتوبوس

اگر می‌خواهید در طول سفر موزیک گوش دهید هیچ اشکالی ندارد، فقط یک نکته را در نظر بگیرید، لازم نیست انقدر با صدای بلند به موسیقی گوش دهید که همه مسافران آن را بشنوند، احتمالا آن‌ها دوست داشته باشند موزیک مورد نظر خود را گوش کنند و شاید از موزیک شما خوششان نیاید.
اگر کودک‌تان یک بلیط اتوبوس دارد و با شما در این سفر همراه است، باید حواس‌تان به او هم باشد. درست است که همه شرایط بچه‌ها و بازیگوشی آن‌ها را درک می‌کنند اما قرار نیست کودک شما برای بقیه مزاحمت ایجاد کند. اگر چند بار کودک شما از صندلی خود بلند شد و در فضای باز اتوبوس قدم زد، ایرادی ندارد، اما قرار نیست این تردد مدام تکرار شود.
سر و صدای کودک‌تان را نیز کنترل کنید، در مواقعی که همه در حال استراحت هستند سعی کنید او را نیز ساکت نگه دارید. برای کودک‌تان وسایل بازی ببرید تا در مواقعی که می‌خواهید او سرگرم باشد، آن‌ها را در اختیارش قرار دهید تا آرامش دیگران را بر هم نزند.
بعد از خرید بلیط اتوبوس و قصد سفر کردن با این وسیله نقلیه، با رعایت مواردی که گفته شد و موارد دیگری از این دست، مطمئن باشید که سفر خوبی را با اتوبوس تجربه خواهید کرد.
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد