موضوعات داغ

شهر بدون خودرو، پیشنهادی برای پایتخت نشینان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شهر بدون خودرو همانند برخی از کشورهای جهانی که با تعیین یک روز به عنوان "شهر بدون خودرو"، شهروندان خود را تشویق به استفاده از وسایل نقلیه عمومی و یا وسایل شخصی بدون آلایندگی همچون دوچرخه می کنند. پیشنهادی که "شهربانو امانی" عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران داده است تا همانند سایر کشورها، در تهران هم یک روز را به "شهر بدون خودرو" اختصاص دهند.
آخرین روز از شهریورماه، یعنی مصادف با 22 سپتامبر را می توانیم روز جهانی "شهر بدون خودرو" در برخی از کشورهای دیگر بدانیم که در این روز مردم به استفاده از وسایل نقلیه شخصی کوچک همچون دوچرخه و یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی تشویق می شوند. حال "شهربانو امانی" عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز پیشنهاد داده است تا همانند سایر کشورهای جهانی، یک روز را به "شهر بدون خودرو" اختصاص دهیم تا فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی و یا وسایل نقلیه پاک در بین مردم جامعه گسترش پیدا کند. در این راستا تمامی دستگاه های مسئول هم می توانند عبور و مرور خود در خیابان های تهران را ممنوع کرده و از وسایل نقلیه عمومی و یا دوچرخه به عنوان یک روش حمل و نقل مجاز در سطح شهر استفاده کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایرنا، "شهربانو امانی" عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ادامه صحبت های خود اضافه کرد که به مناسب روز جهانی "شهر بدون خودرو"، تصمیم بر این است تا یک همایش دوچرخه سواری در شهر تهران برگزار شود و سازمان های مردم نهاد نیز می توانند یک روز را به عنوان شهر بدون خودرو در تهران در نظر گرفته و با اعلام به شورای شهر تهران، سازوکارهای قانونی آن را طی کنند.
در سال های نه چندان دور، عموم رفت و آمدهای درون شهری با دوچرخه صورت می گرفت و یا برای رسیدن به مقصد خود با پای پیاده می رفتند. حال در این چند سال اخیر برای استفاده مجدد از دوچرخه فرهنگ سازی می شود و از آنجایی که عموم جوانان و نوجوانان تهرانی اضافه وزن داشته و همچنین 25 درصد از این جمعیت نیز مبتلا به دیابت هستند، پس ضروری است تا استفاده از دوچرخه در بین این قشر افزایش پیدا کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/27
دوچرخه سواری در تهران مثل یه جوک خنده داره
خیلی قوی باشی بتونی این سربالایی سرپاینی هارو رد کنی
اونم تونستی
باید با راننده ها و راکبان موتور سر و کله بزنی که زیرت نکن یا بهت راه بدن