موضوعات داغ

ممنوع بودن خرید و فروش خودروهای وکالتی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سیدکمال هادیان فر رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: خرید و فروش خودروهای وکالتی ممنوع بوده و مردم با خرید و فروش خودرو به صورتی وکالتی خود را دچار مشکل می کنند. در سامانه خرید و فروش خودرو، نام صاحب خودرویی که برای ما محرز شده مورد تایید است و ما این فرد را می شناسیم.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایرنا، وی افزود: وقتی خودرویی به صورت وکالتی فروخته می‌شود، یعنی پلاک خودروی خود را در اختیار خریدار قرار داده بدون اینکه حق توکیل را ببندد. وکالت در توکیل بدان معناست که شخصی که در اجرای امری از سوی موکل وکالت دارد، این نمایندگی و نیابت را به شخص دیگری واگذار کند.
رئیس پلیس راهور در ادامه بیان داشت: اخیرا شخصی به مرکز 197 نیروی انتظامی مراجعه کرد و خودرویی را از فردی خریداری کرده بود که در کار قاچاق بوده و مجرم بشمار می‌رفته است. خریدار بعد از خرید خودرو متوجه می‌شود که خودرو بیش از 26 میلیون تومان جریمه دارد و سه شکایت نیز از مالک اصلی صورت گرفته است. حال این شخص گرفتار شده و هر چه بگوید نقشی نداشته، برای قانون پذیرفتنی نیست.
هادیان فر در ادامه تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان به صورت وکالتی خودرویی را خرید و فروش نکنند چرا که شرایط نقل و انتقال خودرو به گونه‌ای است که سریعا این انتقال انجام می‌گیرد.
وی در پایان گفت: در بازدیدی که از مراکز شماره‌گذاری داشتم، خودرو در مدت 50 دقیقه به خریدار منتقل می‌شود و هیچ لزومی برای پرداخت هزینه اضافی یا هزینه وکالت وجود ندارد و نقل و انتقال خودرو به راحتی و به صورت قانونی انجام می‌گیرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد