موضوعات داغ

گواهینامه موتورسیکلت ارزان می شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سیدکمال هادیان فر رئیس پلیس راهور ناجا در مورد طرح های پلیس برای ساماندهی موتورسیکلت سواران اظهار داشت: در این رابطه دو کار اساسی می توان انجام داد، ابتدا موضوع گواهینامه موتورسیکلت سواران و بعد پلاک موتورسیکلت ها را تا حدود زیادی ساماندهی کنیم.
به گزارش خودروبانک و به نقل از مهر، وی ادامه داد: در کشور 136 مرکز آموزشگاهی گواهینامه موتورسیکلت صادر می کنند و این در حالی است که 6 میلیون موتورسوار فاقد گواهینامه وجود دارد و این اعداد اصلا با هم همخوانی ندارد و تعداد این آموزشگاه ها باید افزایش یابد.
سردار هادیان فر در ادامه افزود: در طرح آمایش جدید مرکز صدور پلیس راهور، آموزشگاه هایی که گواهینامه موتورسیکلت صادر می کنند، توسعه می یابند. همچنین می توانیم با آموزشگاه هایی که گواهینامه موتورسیکلت صادر می کنند برای کاهش هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت به توافق برسیم تا موتورسواران برای گرفتن گواهینامه موتور ترغیب شوند.
رئیس پلیس راهور در ادامه بیان داشت: موضوع بعدی، بحث شماره گذاری موتورسیکلت ها است که در گذشته این موضوع خیلی صحیح و اصولی نبوده و دارای نواقصی بوده است. در این مرحله مانند خودرو که طرح تعویض پلاک انجام می شود، باید طرح تعویض پلاک های موتورسیکلت نیز انجام شود و وضعیت نقل و انتقال یا مالکیت موتورسیکلت ها ساماندهی شود، اما متاسفانه این کار انجام نشد.
وی در پایان تصریح کرد:باید موتورهایی که فاقد پلاک بودند را منقوش به پلاک می کردیم و یا موتورهایی که از طریق کارخانه به صورت کارتکسی واگذار می شدند را باید به نام مالک می کردیم، اما متاسفانه این کارها در گذشته انجام نشده و ما سعی داریم این نواقص را برطرف کنیم و تمهیداتی را برای شماره گذای و مالکیت موتورسیکلت ها داشته باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد