موضوعات داغ

آخرین گردهمایی تابستانی کپچر سواران در پارک پردیسان برگزار شد

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
گروه کپچر سواران یکی از گروه‌های فعال در زمینه برگزاری گردهمایی‌های خودرویی به‌شمار می‌رود که سالانه چندین برنامه گوناگون را با حضور اعضای فعال خود برگزار می‌کنند. بر این اساس آخرین گردهمایی تابستانی کپچر سواران صبح امروز در پارکینگ شمالی بوستان پردیسان با حضور بیش از 25 دستگاه رنو کپچر برگزار شد. این برنامه که با استقبال خوبی از سوی اعضای این گروه همراه شد، میزبان شرکت‌کنندگانی از سایر استان‌ها نظیر زنجان بود. از همین رو مالکان و دارندگان این خودرو ساعاتی را به تبادل و اشتراک‌گذاری تجربیات خود با یکدیگر پرداختند.
گردهمایی تابستانی کپچر سواران

گردهمایی تابستانی کپچر سواران

رنو کپچر را می‌توان یکی از خودروهای وارداتی محبوب در بازار دانست که در ابتدا با قیمتی رقابتی توانست سهم مناسبی از بازار کراس‌اوورهای کامپکت را به خود اختصاص دهد. پیشرانه کم حجم مجهز به سیستم توربوشارژ، امکانات رفاهی مناسب، طراحی زیبا و منحصر به‌فرد از المان‌های موفقیت این خودرو در بازار ایران به‌شمار می‌رود. از سوی دیگر ترکیب متنوع رنگبندی این خودرو از دیگر مواردی است که کمتر خودرویی در بازار ایران از آن بهره‌مند است. کپچر کراس‌اوور کامپکت کمپانی رنو است که در ابتدا در قالب یک طرح مفهومی در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۱ به‌ نمایش گذاشته شد؛ سرانجام نسخه‌ تجاری این خودرو در سال ۲۰۱۳ و در موتورشوی ژنو رونمایی و فروش آن نیز در آوریل همان سال در کشور فرانسه آغاز شد.
در ایران نیز رنو کپچر توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو توانست به بازار راه پیدا کند. در ابتدا کپچر باتوجه به شرایط واردات و میزان تعرفه واردات خودرو و همچنین سهم اسقاط خودرو، قیمت نسبتا معقولی داشت، اما رفته‌رفته با افزایش تعرفه واردات و همچنین بالا رفتن نرخ ارز، قیمت این خودرو نیز مانند سایر وارداتی‌ها رو‌ به افزایش رفت. تا جایی که پس از اعلام ممنوعیت واردات خودرو، قیمت نمونه‌های موجود این خودرو در بازار به فراتر از 300 میلیون تومان هم رسید.
گردهمایی تابستانی کپچر سواران

گردهمایی تابستانی کپچر سواران

رنو کپچر در بازارهای جهانی با انواع گوناگونی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود. اما تنها نسخه وارد شده به ایران از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.2 لیتری مجهز به سیستم توربوشارژ بهره می‌گیرد که توانایی تولید نیرویی معادل 120 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 190 نیوتون‌ متر را دارد. جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه وظیفه انتقال نیروی تولید شده موتور به چرخ‌های جلو را برعهده دارد. از همین رو رنو کپچر قادر است ظرف مدت 10.9 ثانیه از حالت سکون به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. همچنین حداکثر سرعت این خودرو 192 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
گردهمایی تابستانی کپچر سواران

گردهمایی تابستانی کپچر سواران

اما یکی از موضوعاتی که همواره مورد انتقاد علاقه‌مندان به خودرو بوده، بحث خرید خودروهای رنگی است که متاسفانه در بازار ایران به دلیل تفکرات نا درست، بسیاری از خریداران به دلیل مشکلات احتمالی در زمان فروش، از خرید خودروهای رنگی اجتناب می‌کنند. اما خوشبختانه در گردهمایی‌های اخیر گروه کپچر سواران شاهد هستیم که بسیاری از مالکان این خودرو با خرید نمونه‌های رنگی توانسته‌اند تاحدودی با این طرز فکر نادرست مقابله کنند. از همین رو امید است روزی این ذهنیت از دهن خریداران خارج شود و شاهد تردد خودروهای رنگی با طیف متنوع و گوناگون در خیابان‌های کشور باشیم.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/30
با این وضعیت نبود بنزین سوپر خرید این ماشین واقعا عاقلانه نیست
1398/6/30
با این قیمت ها همون ارابه داخلی رو سوار شیم بهتره تا این لگن ها با این قیمت های عجیب غریب و هاچ بک
1398/7/1
شما نخر کسی مجبورت نکرده که. ضمنا یکبار سوار شو بعد اظهار نظر فنی کنید