موضوعات داغ

کامیونت و مینی‌بوس جدید شیلر توسط بهمن دیزل رونمایی شد + عکس و مشخصات

عکس مطلب اول
مروز مراسم رونمایی از کامیونت جدید بهمن دیزل در هتل المپیک تهران برگزار شد. مرتضی شفیعی مدیرعامل بهمن دیزل در این مراسم از تاریخچه و سابقه این شرکت گفت که بهمن در تمام سالیان گذشته و حتی در زمان تحریم‌ها رو به رشد بوده و تعداد قابل توجهی شغل ایجاد کرده و در حال حاضر بیش از ۴ هزار نفر در این گروه کار می‌کنند.

مراسم رونمایی از شیلر

مراسم رونمایی از شیلر

سیبا موتور، بهمن دیزل، سرمایه گذاری بهمن، بیمه توسعه مهر، بهمن لیزینگ و صنعت پارسیان از جمله زیرمجموعه‌های گروه بهمن هستند.
کمالی مدیر پروژه شیلر توضیحاتی را در مورد این کامیونت داد. شیلر نام یک دره در غرب ایران است و در زمان جنگ نیز اتفاقات زیادی در این منطقه افتاده است. حال بهمن دیزل از این نام استفاده کرده و نام محصول جدید خود را شیلر گذاشته است. این پروژه چند سالی به طول انجامید و حساسیت گروه و تست‌های داخلی عرضه آن را کمی با تاخیر مواجه کرد. حال پس از اطمینان از اینکه این خودرو در طول چندین سال پاسخگو هر نوع شرایطی در کشور است، عرضه شده است. استاندارد این کامیونت از ۶ تن است. البته مدل‌های ۵ و ۸ تن نیز عرضه خواهد شد. پلتفرم خودرو از برند کامینز Cummins است. این کامیون تست‌های شرایط مختلف کشور از جمله جاده‌های کوهستانی و دماهای مختلف را گذرانده است. گیربکس ۶ سرعته این کامیونت می‌تواند تا ۵۱۰ نیوتن‌متر گشتاور را منتقل کند. در ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دور شرایط خطی دارد و این یعنی در دنده‌های سنگین افت گشتاور ندارد.
اکسل خودرو محصول شرکت‌های ایرانی است و شاسی خودرو نیز تولید داخل است. شاسی به صورت پرچی است و که در حرکت بسیار مفید است. سیستم ترمز این خودرو Wabco است و روی آن حتی سیستم ESC نیز نصب شده است. شیلر کاربری‌های مختلفی دارد و ظرفیت ۶ تن این خودرو تا ۳۳۳۰ کیلوگرم است. شعاع گردش ۶.۴۵ متر است که بهترین عدد بین کامیونت‌های بازار است. داخلی سازی شیلر تا ۵۵ درصد است.

مراسم رونمایی از شیلر

مراسم رونمایی از شیلر

وزن خودرو ۲۶۷۰ کیلوگرم است و سبک‌ترین کامیونت بازار است. تست‌های این خودرو تا ۱۰۰ هزار کیلومتر و در شرایط بسیار سخت انجام شده است. زاویه ورود نسخه‌های شاسی بلند این کامیونت ۳۷ درجه است که عدد بسیار خوبی است که مصارف نظامی و آفرود دارد.
مینی‌بوس شیلر مشابه کامیونت است و شبیه مینی‌بوس سحر است اما پلتفرم تغییر کرده است.

مراسم رونمایی از شیلر

مراسم رونمایی از شیلر

شیب روی این مینی‌بوس ۵۱.۸ درصد است و استاندارد یورو ۵ دارد. یکی از مهم‌ترین مسائل برای خریداران کامیونت‌ها و مینی‌بوس‌ها، قوای فنی این خودروهاست. آنها دوست دارند بدانند کامیونت یا مینی بوس آنها به چه میزان توان و گشتاور تولید می‌کند. بهمن دیزل برای کامیونت شیلر، یک موتور 4 سیلندر خطی سوپاپ بالا، از نوع تزریق مستقیم و مجهز به توربوشارژر و اینترکولر تعبیه کرده است که حداکثر توان 141 اسب بخار در 2600 دوربردقیقه و حداکثر گشتاور 440 نیوتون متر را در فاصله 1200 الی 2200 دوربردقیقه آزاد می‌کند. حجم این پیشرانه نیز 3760 سی سی عنوان شده است. این قدرت و گشتاور، توسط یک جعبه دنده شش سرعته (5دنده جلو و 1 دنده عقب) به محور محرک عقب ارسال می‌شود. استاندارد آلایندگی کامیونت شیلر یورو 4 بوده و این خودرو از فیلتر DPF نیز برخوردار است، به همین دلیل این محصول می‌تواند جایگزینی مناسب برای ناوگان فرسوده حمل و نقل شهری و بین شهری در تمام استان‌ها باشد. از امکانات رفاهی کامیونت شیلر نیز می‌توان به شیشه بالابرهای برقی، کولر و پخش صوت CD‌ اشاره کرد.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/30
با همين سرعت به عقب برگرديم انشالله به درشكه مي رسيم....نيازي نديدن بگن اين آشغالا جنس چيني درجه سومه ... هرچي باشه اون لوگوي خودرو بانك پشت ماشين ها خرج داره ديده براي سازنده اين تابوت هاي سيار
1399/12/27
انجمن خاک بر سر بین های داخلی فراوان نظر دادند!!
1398/6/30
چه قيافه نحيف و زشت جهان سومي و البته چيني دارن....برازنده وضع امروز ماهاست
1398/6/30
مینی بوس اتاق کاملا تویوتا هستش تویه اهواز دقیقا همین مینی بوس موجود هست اما با برند تویوتا پلاک اروند کامیونت هم اشتراکات زیادی با ایسوزو داردبا موتور ضعیف
1398/6/31
"و حتی در زمان تحریم‌ها رو به رشد بوده" منظورش از مونتاژ ژاپنی به چینی رسیدنه؟
1398/7/1
فقط یه نگاه به عکس زیر فرمون و داشبورد بندازید 60 تا سیم و فیش اتصال ول زیر فرمونن این الان ساخته شده برای رو نمایی ؟؟ این نمونه خوبشه که آمادش کردن وای به حال اونی که دست منو شما می دن ...