موضوعات داغ

بررسی بازار شاسی بلندهای کارکرده کمتر از 250 میلیون تومان در بازار

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از سگمنت های خودرویی که با وجود گذشته چندین دهه از تولید محصولات آن در داخل کشورمان همچنان در بازار محصولات کارکرده مورد استقبال خریداران است، خودروهای شاسی بلند دو دیفرانسیل می باشد.
به نقل از سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو، این خودروها که عموما محصولات تولیدی دهه های ۶۰ تا ۸۰ خورشیدی اند بسیار مورد علاقه طبیعت گردان و آفرود سواران می باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر تعدادی از خودروهای شاسی بلند دو دیفرانسیل محبوب بازار:
نخستین خودرو نیسان پاترول بوده که در اوایل دهه ۶۰ میلادی توسط پارس خودرو در بازار کشورمان عرضه شد. این خودرو در نمونه‌های چهار و شش سیلندر در دو تیپ دو درب و چهار درب راهی جاده های کشور شده و هم اکنون نمونه‌های سالم آن در بازار قیمتی بین ۵۰ تا ۷۰ تومان دارند.
خودرو بعدی میتسوبیشی پاجرو است. این شاسی بلند که در سال ۱۳۸۴ روی خط تولید بهمن موتور قرار گرفت در دو تیپ دو درب و چهار درب در بازار عرضه شده و هر دو نسخه به پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر مجهز اند. نمونه های سالم این خودرو در بازار از برچسب های قیمتی بین ۱۹۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان برخوردار اند.
سانگ‌یانگ کوراندو شرکت مرتب خودرو سومین خودرویی است که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم. نسل دوم این شاسی بلند در سال ۱۳۸۵ به بازار کشورمان راه یافت اما به دلیل عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب و همچنین معرفی محدود نتوانست از محبوبیت بالایی برخوردار شود. هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت کوراندو ۲۳۰۰ با مدل‌های ۸۵ و ۸۶ حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان است و مدل‌های ۳۲۰۰ نیز بین ۱۸۰ تا ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارند.
آخرین خودرو این لیست خودرو سانگ‌یانگ‌موسو است. این خودرو که مابین سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۶ در خط تولید مرتب خودرو قرار گرفته بود، در زمان عرضه توانست تا حدودی به رقابت با دیگر خودروها بپردازد و محبوبیت نسبی نیز بدست آورد. در حال حاضر نمونه های این خودرو در بازار کشومان با توجه به مدل، سال ساخت، میزان کارکرد و سلامت‌فنی و ظاهر از برچسب های قیمتی بین ۱۲۰ تا ۲۱۰ میلیون تومان برخوردار اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد