موضوعات داغ

نگاهی به شرایط و قیمت کیا اپتیما در بازار + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
سدان‌های کره‌ای از اوایل دهه نود میلادی به تدریج وارد بازار جهانی شدند و همگام با بازار جهانی، شاهد حضور کم‌رنگ این خودروها در بازار کشورمان نیز بودیم. همزمان با پیشرفت روز افزون کره‌ای‌ها، محصولات شرکت‌هایی نظیر کیا و هیوندای راه خود را به خاورمیانه باز کردند و حتی در مقطعی، شاهد تولید کیا ریو ، هیوندای ورنا و هیوندای آوانته توسط خودورسازان داخلی بودیم. خودروهایی که حتی پس از توقف تولید نیز بازار داغ و پر رونقی دارند و رضایت مالکان را به خوبی جلب کرده‌اند.
سگمنت سدان‌های سایز متوسط در بازار ایران، در دو دهه گذشته بین خودروهای ژاپنی نظیر تویوتا کمری و نیسان ماکسیما از یک سو و خودروهای کره‌ای، نظیر هیوندای سوناتا و کیا اپتیما از سوی دیگر تقسیم شده است. در شرایطی که تولید نیسان ماکسیما متوقف شده و سایر رقبا نظیر هوندا آکورد نتوانستند حضور موفقی در بازار داشته باشند، ورود خودروهای کره‌ای در تیراژ بالا و قیمت مناسب‌تر نسبت به رقبا، به عامل موفقیت سدان‌های سایز متوسط کره‌ای تبدیل شد. موفقیت این خودروها به حدی بود که برنامه‌های ایران خودرو با عرضه سوزوکی کیزاشی و پژو 407 برای تصاحب سهمی از بازار با شکست مواجه گردید.
کیا اپتیما

کیا اپتیما

تاکنون 4 نسل از کیا اپتیما وارد بازار جهانی شده است که جدیدترین نمونه‌های موجود در ایران، فیس لیفت نسل سوم و تعداد اندکی از نسل جدید این خودرو است. فروش موفق این خودرو در ایران و جهان، موجب شده که کمپانی کیا تغییرات زیادی را در ظاهر خودرو ایجاد نکند و با ادامه همان فرمول موفق قبلی، رشد فروش را تضمین کند. کیا اپتیما با ظاهری شبیه به خودروهای سوپر اسپرت جهانی، نظیر مازراتی گیبلی، به خوبی می‌تواند خریداران جوان و آنهایی که عاشق قدرت و سرعت هستند را به سمت خودش بکشاند، در حالی‌که برادرش یعنی هیوندای سوناتا، بیشتر شبیه به خودرویی مناسب خانواده است. مشابه همین گفته‌ها در خصوص کیا سورنتو و هیوندای سانتافه نیز صدق می‌کند.
یکی از نکات جالب توجه کیا اپتیما برای مشتریان ایرانی، پیشرانه چهارسیلندر 2.4 لیتری تنفس طبیعی است که توان خروجی آن، به دلیل تنظیمات متفاوت ECU، 178 اسب بخار قدرت تحویل می‌دهد که اندکی کمتر از هیوندای سوناتا است، اما اپتیما به واسطه بهره‌مندی از وزن کمتر، شتاب بهتری دارد. تا زمانی که رقیب تازه نفسی به نام رنو تلیسمان با پیشرانه توربوشارژرش وارد بازار نشده بود، کیا اپتیما در میان سدان‌های سایز متوسط بازار رقیب جدی برای خود نمیدید، اما ورود این رنوی طلسم شده، اپتیما را از نظر شتاب به چالش کشید، هرچند همچنان مالکان اپتیما می‌توانند بابت هزینه نگهداری کمتر موتور تنفس طبیعی، به خودروی خود ببالند.
کیا اپتیما

کیا اپتیما

کابین کیا اپتیما به طور محسوسی با کیفیت‌تر از هیوندای سوناتا ساخته شده و البته این موضوع نیز در مقایسه بین هیوندای سانتافه و کیا سورنتو وجود دارد. وجود شیفتر‌های پشت فرمان و واکنش سریع پدال گاز، مسائلی هستند که اعتماد به نفس راننده را افزایش داده و تسلط بهتری برای او فراهم می‌آورند. با این وجود، سیستم تعلیق کوبش‌های بیشتری نسبت به هیوندای سوناتا دارد و به واسطه واردات غیرمنظم، تمامی خودروهای موجود در بازار از سطح امکانات مساوی برخوردار نیستند. به همین دلیل، رقیبی همانند رنو تلیسمان با واردات شرکتی و سطح امکانات تایید شده، اعتماد بیشتری را در بین خریداران به خود اختصاص می‌دهد.
کیا اپتیما در ابتدای کار، قیمت کمتری نسبت به هیوندای سوناتا داشت، اما با واردات گسترده هیوندای سوناتا هیبرید و گرم‌تر شدن بازار کیا اپتیما، رشد قیمت این خودرو بیش از برادرش شد و اکنون اختلاف قیمتی اندکی با برادر خودش دارد، هرچند حباب قیمتی خودروهای وارداتی در طی ماه‌های گذشته اندکی تخلیه شده و قیمت‌ها کمی منطقی شده‌اند. در جدول زیر، نگاهی به قیمت کیا اپتیما در بازار آزاد داشته‌ایم که شما را دعوت به بررسی آن می‌کنیم:
سالکارکردرنگبدنهقیمت
201594,000 کیلومترمشکیبدون رنگ450 میلیون تومان
201625,000 کیلومترمشکیبدون رنگ560 میلیون تومان
201630,000 کیلومترسفیدبدون رنگ600 میلیون تومان
201710,500 کیلومترسفیدبدون رنگ710 میلیون تومان
201735,000 کیلومترسفیدبدون رنگ612 میلیون تومان

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/13
این قیمت های فضایی رو دیگه نزنین.تموم شد.انتظار ما از شما به عنوان یه رسانه خبری اینه که سعی کنین قیمت های کاذب بازار رو بشکنین و نقش داشته باشین در واقعی شدن قیمت ها.
ممنونم.