موضوعات داغ

هنسی از موتور ۱۸۱۷ اسب بخاری فیوری متعلق به ونوم F5 رونمایی کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
توان ۱۸۱۷ اسب بخار و گشتاور ۱۶۱۷ نیوتن متر در دور موتور ۸۰۰۰ دور بر دقیقه قدرتی است که هنسی با موتور جدید توئین توربو V8 به نام فیوری ارائه خواهد کرد. این موتور همچنین از قابلیت فشار بوست ۲۳ پوند بر اینچ مربع، دو توربو شارژر و سیستم اگزوز تیتانیومی بهره می‌برد.
هنوز نمی‌دانیم چرا هنسی روی کاور سوپاپ‌ها می‌نویسد «تامین قدرت توسط پنزویل»، اما نمی‌توان انکار کرد این شرکت نفتی آمریکایی کمک زیادی به هنسی کرده است. برای به دست آوردن چنین ارقام غول‌آسایی در یک موتور به پول خیلی زیادی نیاز است.
هنسی همچنین در این پست اینستاگرامی با استفاده از هشتگ بوگاتی با این رقیب همیشگی خودش شوخی کرده است. این اشاره به نسخه شیرون سوپر اسپرت 300+ دارد که ۳۰ نمونه از آن تولید می‌شود، اما سرعت آن به ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
فیوری

فیوری

بوگاتی با این حرکت عجیب هدف اصلی شیرون سوپر اسپرت 300+ را از بین برده، مخصوصا وقتی نمونه اولیه این مدل توانست رکورد سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت را بشکند. جان هنسی معتقد است هنسی ونوم F5 قادر است به سرعت نهایی تقریبا ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. وزن کم و ساختار آیرودینامیک ونوم F5 نشان می‌دهد این مدل می‌تواند با فقط ۱۵۲۰ اسب بخار به سرعت ۴۸۳ کیلومتر بر ساعت برسد.
جان می‌خواهد با هنسی ونوم F5 رکورد سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را بشکند. اما طی این مسیر، ابتدا قصد دارد به رکورد سرعت ۴۸۳ کیلومتر بر ساعت رسیده و سپس به رکورد بوگاتی حمله کند. تست سرعت این خودرو احتمالا در بزرگراه نوادا انجام خواهد شد، جایی که گونیگزگ آگرا RS موفق شد به سرعت ۴۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. هنوز مشخص نیست هنسی از این بزرگراه برای تست خودروی خودش استفاده می‌کند یا یک پیست تخصصی برای این کار در نظر دارد.
نام هنسی ونوم F5 که حداقل ۴۵۰ کیلوگرم سبک‌تر از شیرون است از گردباد F5 گرفته شده است. این گردباد با توجه به مقایس فوجیتا بیشترین سرعت بین گردبادهای تاریخ را داشته و سرعت آن در محدوده ۴۲۰ تا ۵۱۲ کیلومتر بر ساعت سنجیده شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد