موضوعات داغ

نگاهی جامع به شرایط و قیمت کیا سراتو سایپا در بازار آزاد + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
کیا فورته یا کیا سراتو ، یکی از سدان‌های جمع و جور و شناخته شده بازار جهانی است که به واسطه عرضه گسترده در چند نسل در کشورمان، شهرت قابل توجهی در بازار ایران دارد. تاکنون پنج نسل از کیا سراتو وارد بازار جهانی شده‌اند که چهار نسل آن به واسطه واردات از طریق اطلس خودرو در بازار کشورمان حضور دارد و نسل دوم آن، که با طراحی اسپرت و نیمه مدرن معروفش شناخته می‌شود، توسط سایپا مونتاژ شده و به صورت گسترده به بازار عرضه گردیده است.
نسخه تولیدی در سایپا، در ظاهر خارجی تفاوت‌هایی نسبت به نسخه وارداتی دارد. از جمله رینگ و لاستیک کوچکتر که برای تطبیق با شرایط جاده‌های ایران بر روی این خودرو نصب شده‌اند و حذف خروجی اگزوز عقب که در نسخه وارداتی، ظاهری اسپرت و جوان پسند به این سدان سایز کوچک می‌بخشد. در چراغ‌های عقبی نیز تفاوت کوچکی میان سراتو وارداتی و سراتو سایپا وجود دارد که مربوط به مه شکن هاست. یکی از مهم‌ترین مزایای سراتو سایپا در مقابل نمونه وارداتی، پرآپشن بوده است که به واسطه عرضه نمونه‌های جدید این خودرو مهیا شده است. با این وجود، بین کیفیت ساخت نمونه داخلی و نمونه وارداتی، تفاوت قابل توجهی وجود دارد. همچنین در بخش امکانات ایمنی، کیا سراتو سایپا با حذف برخی امکانات از جمله کیسه‌های هوا روبرو شده است.
کیا سراتو

کیا سراتو

کیا سراتو سایپا در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک به تولید رسیده است که به ترتیب مجهز به موتورهای 1.6 لیتری و دو لیتری هستند. موتور 1600 سی سی، 124 اسب بخار قدرت و 156 نیوتون متر گشتاور را در کنار جعبه دنده دستی ارایه می‌کند و نسخه اتوماتیک، مجهز به موتور دولیتری با قدرت 154 اسب بخار و گشتاور 195 نیوتون متر است که قدرت را با استفاده از گیربکس شش سرعته اتوماتیک به دیفرانسیل جلو انتقال می‌دهد. قدرت و گشتاور موتور دو لیتری، به راحتی از کیا سراتو یک سدان سریع و چابک می‌سازد، اما با توجه به اینکه در نمونه سایپایی ترمزهای عقب از نوع کاسه‌ای هستند، انتظاراتی که از ترمز قوی یک سدان کره‌ای دارید، برآورده نخواهد شد. حذف ترمزهای دیسکی عقب، در کنار نبود سیستم کنترل پایداری و حذف کیسه‌های هوای جانبی، مواردی هستند که از ایمنی سراتو سایپا در مقابل نسخه وارداتی کاسته است و بهتر است تا پس از خرید این خودرو، سطح توقعی که از یک خودرو کره‌ای روز دارید را پایین بیاورید.
کیا سراتو

کیا سراتو

در کیا سراتو برخلاف سایر سدان‌های همر‌ده، از یک سیستم تعلیق اسپرت استفاده شده که عملکرد نرم و قابل قبولی دارد و در حد مزدا 3 ، به دست اندازهای شهری گیر نمی‌کند، اما در طولانی مدت و به خصوص برای مصارف خانوادگی خسته کننده خواهد بود. اگر از خودرو خود انتظار دارید که عملکردی خانوادگی ارایه دهد، بهتر است تا نگاهی به رقبای کیا سراتو، نظیر هیوندای الانترا یا میتسوبیشی لنسر داشته باشید.
کیا سراتو سایپا با وجود حذف برخی امکانات ایمنی و رفاهی، هنوز هم گزینه‌ای مطلوب برای خانواده‌های ایرانی در بازار خودروهای صفر کیلومتر ، البته با توجه به قیمت رقبا به شمار می‌رود. با هزینه‌ای که صرف خرید کیا سراتو سایپا می‌کنید، می‌توانید خودروهای وارداتی مربوط به شش یا هفت سال پیش را خریداری کنید که امکانات بیشتری از کیا سراتو سایپا ارایه می‌دهند، اما غبار کهنگی بر چهره آنها نشسته است. این داستان با توجه به افزایش قیمت‌ها ثابت باقی‌ مانده است، و اگر زمانی قیمت کیا سراتو سایپا و خودروهای رقیب در محدوده صد میلیون تومان برآورد می‌شد، امروزه و با توجه به اتفاقاتی که در حوزه اقتصادی کشور رخ داده است، این قیمت‌ها دو یا سه برابر شده‌اند. هم‌اکنون با بودجه‌ای در حدود 280 میلیون تومان، می‌توانید نسخه‌ای صفر کیلومتر از کیا سراتو سایپا را در بازار بیابید. در جدول زیر، نگاهی به قیمت کیا سراتو سایپا در بازار داشته‌ایم که می‌توانید در مشاهده آن با ما شریک شوید، چرا که حدود قیمت در این جدول بسیار گسترده است.

تیپمدلکارکردرنگبدنهقیمت
دولیتری آپشنال1398صفر کیلومترسفیدبدون رنگ279 میلیون تومان
دولیتری آپشنال13985,000 کیلومترسفیدبدون رنگ273 میلیون تومان
دولیتری آپشنال1397صفر کیلومترخاکستریبدون رنگ288 میلیون تومان
دو لیتری ساده139575,000 کیلومترسفیدگلگیر تعویض190 میلیون تومان
دو لیتری ساده139470,000 کیلومترسفیدبدون رنگ202 میلیون تومان
1.6 لیتری آپشنال139751,000 کیلومترسفیدبدون رنگ206 میلیون تومان
1.6 لیتری آپشنال139729,000 کیلومترمشکیبدون رنگ225 میلیون تومان
1.6 لیتری ساده139545,000 کیلومترسفیدبدون رنگ193 میلیون تومان
1.6 لیتری ساده139552,000 کیلومترسفیدبدون رنگ172 میلیون تومان


نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/14
از معدود خودروهای خوب که تو ایران مونتاژ شد
1398/7/15
یکی از مشکلات بزرگ ما در خودرونویسان کشور بیسوادی گسترده ایست که در این قشر وجود داره . مهندس !! قانع سراتوای که در سایپا تولید میشه تیپ پایست که با همین مشخصات در روسیه و کشورهای خلیج فارس وجود داره. سایپا تیپ پایین تر رو به خاطر به صرفه بودن تولید سفارش داده . ضمن اینکه دو نمونه از بی‌کیفیت تر بودن داخل سراتوی سایپایی نسبت به وارداتی رو ذکر کنید ما هم بدونیم . این خودرو همه چیزش جز باطری ؛ لاستیک ها و صندلی ها وارداتی خود کیاست و با باز کردن قطعات آرم کیا قابل دیدنه . ضمن اینکه خود خودروبانک هم در بررسی این خودرو اعلام کرده بود که تفاوت مشهودی بین کیفیت این خودرو و وارداتی نیست . بیسوادیتون و مقاله های کپی پیستی و از روی مبل رو تموم کنید ...
1398/7/15
با سلام ، بهتر است تا نگاهی به کیفیت رنگ سراتو سایپایی، جنس پارچه صندلی‌ها، و پلاستیک داشبورد داشته باشید. و لزوما کیفیت مونتاژ یک خودرو در هر خط تولیدی با خطوط دیگر یکسان نیست. در خصوص باقی موارد هم شما رو به تحقیق بیشتر دعوت میکنم. با تشکر از نظر شما.
1398/7/15
جالبه قیمت این ماشین تو کارخونه از قیمت چری ۶ خیلی کمتره و باز اون رو میخرن و کسی به قیمتش اعتراض نداره