موضوعات داغ

ده خودروی الکتریکی که سریع‌ترین شتاب صفر تا صد را دارند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
اصلا باعث تعجب نیست که تسلا مدل S صدرنشین لیست خودروهای الکتریکی است که سرعت آن‌ها در سریع‌ترین زمان از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد، اما قابل توجه است که هفت تسلا دیگر هم در این لیست حضور دارند. البته نگران نباشید چون دیگر برندها هم جایی بین ۱۰ خودروی برتر از این نظر دارند.
سرعت بیشتر خودروهای الکتریکی در بازار در مدت کمتر از ۸ ثانیه از صفر به صد می‌رسد و برخی مدل‌های تسلا در کمتر از ۳ ثانیه این کار را انجام می‌دهند.
شتاب فوری، سریع و ساکت مشخصه خودروهای الکتریکی است. در اینجا نگاهی به ۱۰ تا از سریع‌ترین خودروهای الکتریکی بازار آمریکا داریم. این خودروها به ترتیب از کندترین تا سریع‌ترین در لیست قرار گرفته‌اند.
شگفت‌انگیز است که صفر تا صد دو عضو این لیست کمتر از ۳ ثانیه، و یکی از آن‌ها فقط کمی بیشتر از ۳ ثانیه است. این شتاب همیشه و در همه حالتی در اختیار شماست، پس نیازی نیست مهارت زیادی در تعویض دنده داشته باشید. این یکی از مهم‌ترین نکات در رانندگی خودروهای الکتریکی است.
فقط خودروهای الکتریکی که امروزه قابل خریداری هستند در این لیست لحاظ شده‌اند.
شماره ده: تسلا مدل سه نسخه استاندارد
نسخه استاندارد تسلا مدل 3 به هیچ عنوان خودرویی کند محسوب نمی‌شود، اما در بین لیستی از بهترین خودروها با شتابی قابل توجه، نسبتا آرام به نظر می‌رسد. شتاب صفر تا صد این خودرو در حدود 5.6 ثانیه برآورد می‌شود که نسبت به خودروهای عادی سریع است، اما در بین خودروهای الکتریکی به اندازه کافی آرام است تا در جایگاه دهم قرار گیرد.

تسلا مدل سه

تسلا مدل سه

شماره نه: آئودی ئی ترون
آئودی ئی ترون یک شاسی بلند تمام برقی سایز بزرگ است که سریع بودن برای این سگمنت از خودروها کمی عجیب است،‌ با این وجود آئودی ئی ترون توانسته جایگاهی در این لیست به خود اختصاص دهد. این خودرو می‌تواند در 5.5 ثانیه از حال سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد و جایگاه نهم را در این لیست به خودش اختصاص داده است.

آئودی ئی ترون

آئودی ئی ترون

شماره هشت، تسلا مدل سه نسخه پلاس
نسخه پلاس از تسلا مدل سه ، کمی سبک‌تر است و شتاب آن اندکی بهتر است. شتاب نسخه پلاس از تسلا مدل 3، در حدود 5.3 ثانیه بوده در جایگاه هشتم لیست سریعترین الکتریکی‌ها قرار می‌گیرد.

تسلا مدل سه

تسلا مدل سه

شماره هفت: تسلا مدل سه نسخه بلند برد
تسلا مدل سه نسخه بلند برد یا Long Range، دو ویژگی برد بالا و شتاب سریع را همزمان با هم ارایه می‌دهد. تسلا مدل سه نسخه بلند برد دقیقا منطبق با نسخه اسپرت پرفورمنس نیست، اما با ارایه شتاب صفر تا صد 4.5 ثانیه، به معنای واقعی سریع است و جایگاه هفتم این لیست را در اختیار گرفته است.

تسلا مدل سه

تسلا مدل سه

شماره شش: جگوار I-Pace
گرچه جگوار I-Pace از نظر فنی با تسلا مدل 3 مشابهت‌هایی دارد، اما جایگاه آن بیشتر به تیپ بلند برد این خودرو شباهت دارد. جگوار I-Pace که یک شاسی بلند کوچک محسوب می‌شود، شتاب صفر تا صد 4.5 ثانیه ای را ارایه می‌دهد و سریع‌ترین خودرو برقی غیر تسلا در بازار است.

جگوار I-Pace

جگوار I-Pace

شماره پنج: تسلا مدل ایکس
تسلا مدل ایکس یک شاسی بلند فوق العاده سریع است که شتاب فوق العاده‌اش، آن را در بین 5 خودرو برقی سریع بازار قرار می‌دهد. تسلا مدل ایکس از نظر اندازه نسبتا بزرگ بوده و از نظر قدرت، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. تیپ بلند برد از تسلا مدل ایکس می‌تواند در 4.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد که رقمی فوق العاده برای یک شاسی بلند محسوب می‌شود.

تسلا مدل ایکس

تسلا مدل ایکس

شماره چهار: تسلا مدل اس نسخه بلندبرد
تسلا مدل اس سریع‌ترین سدان برقی ساخته شده تا بحال است، هر چند مدل بلند برد آن، سریع ترین تیپ از این خودرو نیست. تسلا مدل اس تیپ بلند برد، در زمان چشمگیر 3.7 ثانیه قادر است از حال سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

تسلا مدل اس

تسلا مدل اس

شماره سه: تسلا مدل سه پرفورمنس
تسلا مدل سه پرفورمنس واقعا برای سرعت ساخته شده و عملکرد این خودرو، با اسم آن مطابقت دارد. این سدان تنها در 3.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد، اما هنوز دو خودرو برقی وجود دارند که قادر به شکست دادن آنها نیست.

تسلا مدل سه

تسلا مدل سه

شماره دو: تسلا مدل ایکس پرفورمنس
تسلا مدل ایکس پرفورمنس دومین خودرو سریع برقی بازار است که در دسترس قرار دارد و تنها یک خودرو را می‌توان یافت که از تسلا مدل ایکس پرفورمنس سریع‌تر باشد.

تسلا مدل ایکس

تسلا مدل ایکس

شماره یک: تسلا مدل اس پرفورمنس
تسلا مدل اس پرفورمنس سریع‌ترین خودرو الکتریکی ساخته شده در تاریخ است که با عملکرد حیرت انگیز خود، می‌تواند در 2.4 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد.

تسلا مدل اس

تسلا مدل اس

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/21
این همش شد تسلا
همه میدونن که تسلا سریعترین ماشین سدان دنیاست
دیگه این همه توضیح نداره

البته ریمک کجای مسابقه قرار داره؟