موضوعات داغ

چگونه از شیشه خودروی خود محافظت کنیم؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
شکستگی شیشه اتومبیل شامل چهار نوع شکستگی ستاره‌ای، موجی، نیم‌موجی و موجی و ستاره‌ای است. اگر این شکستگی ها سبب ایجاد محدودیت در دید راننده شده، قطری بیشتر از ۱۵ میلیمتر داشته باشد یا تعداد آن ها در هر شیشه بیشتر از یک مورد باشد حتماً باید شیشه مذکور تعویض شود.
به نقل از تسنیم، بازسازی شیشه نیز می‌تواند یکی از اقدامات پیش روی افرادی باشد که متمایل اند هزینه کمتری پرداخت کنند.
در این روش با استفاده از یک سری ابزار خاص یک ماده شیمیایی به داخل شکستگی شیشه تزریق شده و منطقه شکستگی با استفاده از این چسب مخصوص پرداخت می شود.
عملیات بازسازی شیشه به طور کلی یک ساعت به طول انجامیده و بعد از آن شیشه خودرو مانند یک شیشه نو استحکام خواهد شد.
شیشه های جلو امروزی خودروها از نوع لامینیت بوده و شیشه های جانبی و عقب نیز معمولا با نام (Toughened) شناخته می‌شوند. در داخل شیشه های جلو یک لایه پلاستیکی وجود داشته که سبب می شود هنگام وارد شدن نیروهای خارجی؛ خورده شیشه ها در جای خود باقی مانده و با پراکنده شدن سبب ایجاد جراحت روی سرنشینان خودرو یا پرتاب شدن آن ها به خارج از خودرو نشوند. البته در شیشه های عقب نیز گاهی از این لایه برای افزایش ایمنی استفاده می شود.
از دیگر خواص شیشه های جلو می‌توان به کاهش انتقال صدا با فرکانس بالا، جلوگیری از ورود اشعه فرابنفش تا ۹۵% و قابلیت ترمیم هنگام ترک خوردگی اشاره کرد.
در راستای حفظ این خواص توصیه می شود که اگر اقدام به دودی کردن شیشه خودرو خود می کنید مراقب باشید که این کار با پوشش های مدرن صورت گیرد چرا که در پوشش های مدرن به علت بکارگیری گونه های جاذب اشعه فرابنفش، از ورود این اشعه جلوگیری می شود. اشعه مذکور انرژی زیادی داشته و سبب ایجاد رنگ پریدگی و ترک خوردگی قطعات داخلی خودرو می شود.
در هنگام خرید شیشه خودرو شکل و ابعاد هندسی را در نظر داشته و ضریب ایمنی و سلامت شیشه را نیز با توجه به نشان استاندارد رعایت کنید. دقت کنید که شیشه دارای دانه های مزاحم (حباب)، برآمدگی و خطوط روی سطح داخلی و خارجی خود نباشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد