موضوعات داغ

60 درصد خرید اینترنتی شمع اتومبیل کلاهبرداری است

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
تحقیقاتی جدید صنایع اتومبیل استرالیا و ائتلافی از تولیدکنندگان خودرو، نشان می دهد که 60 درصد از خریدهای اینترنتی شمع اتومبیل کلاهبرداری هستند.
تحقیقات اخیر صنایع اتومبیل استرالیا با همکاری ائتلافی از تولید کنندگان خودرو در این کشور، نشان داد از بین صدها شمع خریداری شده به صورت اینترنتی، تعداد قابل توجهی از آنان تقلبی هستند و از آن بدتر، وجود برخی شمع های تقلبی در بین سفارشات بود که به هیچ وجه تفاوت آنان با نمونه واقعی قابل تشخیص نیستند و کاملا مشابه نمونه های اصلی و حتی با مارک های هوندا،تویوتا، نیسان و یا مزدا تولید شده و بسته بندی شده اند.
تونی وبر، مدیر اجرایی صنایع اتومبیل استرالیا می گوید که ما با استفاده از متخصصان بسته بندی و شمع های اتومبیل در بازار، نمونه های سفارش داده شده را بررسی کردیم و حتی آنان هم به سختی می توانند تفاوت های میان نسخه اصلی و تقلبی را تشخیص دهند، به همین دلیل فروش آنان به افراد معمولی کاملا راحت است و زمانی متوجه تقلبی بودن آن خواهند شد که دیگر خیلی دیر شده باشد.

60 درصد خرید اینترنتی شمع اتومبیل کلاهبرداری است

60 درصد خرید اینترنتی شمع اتومبیل کلاهبرداری است


اگرچه شمع ها در ظاهر کاملا طبیعی و مشابه نسخه های اصلی هستند، اما در حقیقت از موادی با کیفیت پایین تر ساخته شده اند و در باطن آنان تفاوت های اساسی وجود دارد که تنها زمانی می توان متوجه تفاوت های آنان شد که از وسط برش داده شوند، هرچند در برخی موارد با انجام این کار هم به سختی می توان متوجه تفاوت نسخه های اصلی با نسخه های تقلبی شد.
درد کمال تعجب، شمع های تقلبی می توانند عملکرد اتومبیل شما را مختل کرده و در طولانی مدت به پیشرانه اتومبیل شما آسیب وارد کنند. طبق گفته صنایع اتومبیل استرالیا، کیفیت پایین آنان می تواند باعث ضعف در تولید قدرت، بهره وری پایین سوخت و همچنین ضعف در راه اندازی و روشن کردن اولیه پیشرانه اتومبیل شود و همچنین زمانی که بیش از اندازه گرم می شوند، باعث افت شدید قدرت موتور بویژه در زمان تحت فشار بودن پیشرانه اتومبیل شود. در صورت گرم شدن بیش از حد شمع های تقلبی هم ممکن است ذوب شده و باعث خرابی های شدید در موتور شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد