موضوعات داغ

حذف یارانه نقدی مالکان خودروهای بالای 200 میلیون تومان

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
مطابق گفته های سخنگوی ستاد یارانه، مجموع ارزش خودروی بیش از 15 هزار و 600 خانوار از 170 هزار خانواری که به تازگی یارانه آنها حذف شده، بالای 500 میلیون تومان و مجموع ارزش خودروی بیش از 42 هزار خانوار بین 200 تا 500 میلیون تومان است.
به نقل از تسنیم، حسین میرزایی در زمینه معیار تشخیص افراد پردرآمد توضیح داد که یارانه ترمیم قدرت خرید مردم است و حق همگانی نمی باشد.
وی در ادامه گفت: از منظر کارشناسی، ساختار کشور باید به سمتی برود که از کسی که امتیاز آفرین است حمایت کند اما برای اولویت بندی منابع باید افراد را بر اساس میزان درآمد طبقه بندی کرد و افراد کم درامد در اولویت باشند؛ مثلا مجموع ارزش خودروها و املاک خانوار، ارزش سهام، سفرهای خارجی، حقوق حکمی و هر اطلاعاتی که نشان دهد یک فرد درآمدی دارد و هزینه ای، که در مجموع تعداد شاخص ها به میزان توانانی افراد تقسیم می شود و اولویت بندی ها بر اساس مرکز آمار و بانک مرکزی انجام می شود و افراد را بر این اساس در سه دهک بالای جامعه قرار دادیم که یارانه آنها را حذف کردیم.
او افزود: بعضی بانک های اطلاعاتی مثل خودرو باید به روز باشند اما بانک های اطلاعاتی حقوق و صندوق های بازنشستگی به دلیل اینکه سالی یکبار افزایش می یابد تا آخر سال نیاز به‌روزرسانی ندارد بنابراین اطلاعات تا سطحی که قابلیت اتکا داشته باشند به‌روزرسانی شده اند و جای نگرانی نیست.
میرزایی ادامه داد: بیش از 15 هزار و 600 خانوار از حدود 170 هزار خانواری که در این مرحله حذف شدند مجموع ارزش خودروی آنها بالای 500 میلیون تومان بود و بیش از 42 هزار خانوار مجموع ارزش خودروی آنها بین 200 تا 500 میلیون تومان بود که کل اطلاعات خودرو بر اساس آخرین آمار قیمت گذاری شده است. مسکن و معاملات مسکنی نیز به توان مالی برمی گردد، حقوقی که برای افراد ثبت شده است، رتبه فرد از نظر تمول مالی در حوزه سفر خارجی نیز در اولویت حذف یارانه است اما سفرهای زیارتی، مسکن استیجاری و اجاره بها نیز از اولویت کسر شده است.
با توجه به گفته های سخنگوی ستاد یارانه و بر اساس شاخص بانک مرکزی اگر یک خانواده ۴ نفره هشت میلیون تومان درآمد داشته باشند در سه دهک بالای درآمدی قرارگرفته و یارانه آنها حذف می شود. در صورت قرار گرفتن افراد در لیست حذف یارانه پیامکی با سربرگ yaraneh برای سرپرست خانوار ارسال می شود.
میرزایی افزود: در صورت اعتراض سرپرست خانوار باید به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهد.
سخنگوی ستاد یارانه در انتها توضیح داد که از محل حذف سه دهک در سال 11 تا 14 هزار میلیارد تومان ذخیره سازی برای دولت انجام می شود و به خزانه برمی گردد اما این مرحله از حذف یارانه برای معلولان هزینه خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/16
احتمالا میخوان قیمت پراید رو به عنوان ارزانترین فرغون به 200 برسونن و بعد یارانه همه رو قطع کنن!! از اینا هیچی بعید نیست.