موضوعات داغ

ملاقات با نسخه اولیه هیوندای سوناتا 2020 ، احیای زندگی برای سدان‌ها

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
هنگامی که اولین بار و در ابتدای سال جاری میلادی، تصاویر هیوندای سوناتا 2020 منتشر شدند، فعالان حوزه خودرو شدیدا تحت تاثیر قرار گرفتند. نمای کلی خودرو با حالت کوپه مانندش، ما را به یاد محصولات آستون مارتین می‌اندازد و رگه‌هایی از طراحی مرسدس بنز CLS‌ یا آئودی A7 در نمای جانبی و پشتی آن دیده می‌شود. در شرایطی که بسیاری از خودروسازان به دلیل بازار ضعیف سدان‌ها، این مدل‌ها را از بین سبد محصولات خود حذف می‌کنند، هیوندای دست به ریسکی بزرگ زده و تا پایان سال 2019، نمونه‌های تولید انبوه هیوندای سوناتا 2020 را روانه بازار خواهد کرد. در حال حاضر، تعدادی از نمونه‌های اولیه این خودرو در اختیار مجلات و رسانه‌های خودرویی قرار گرفته‌اند که امکان برخورد نزدیک‌تر با این سدان را برای آنها فراهم ساخته است.
تاکنون چهار مدل از هیوندای سوناتا 2020 توسط این شرکت کره‌ای ساخته شده که شاهد روند پیشرفت در طی ساخت این محصول هستیم. این نمونه‌های اولیه به ترتیب P1 ، P2 ، M1 ‌و M2 هستند که در اینجا به تست و بررسی نمونه P2‌ خواهیم پرداخت. در این نمونه برخی جزئیات مدل نهایی، نظیر تنظیمات کاهش نویز و لرزش، فرمان و سیستم سرگرمی مطابق استانداردهای نهایی تنظیم نشده‌اند، اما همچنان در سطح یک خودرو آماده تولید قرار دارد.

هیوندای سوناتا 2020

هیوندای سوناتا 2020

نمونه اولیه هیوندای سوناتا 2020 مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری توربو چهار سیلندر و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک بود. این موتور 180 اسب بخار قدرت و 264 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و این قدرت و گشتاور به دیفرانسیل جلو ارسال می‌شود. موتور پایه‌ای که برای هیوندای سوناتا 2020 در نظر گرفته شده، یک پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی است که 191 اسب بخار قدرت و 245 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو تنها در کره جنوبی در اختیار خبرنگاران قرار گرفت و فرصت تجربه بیشتری از آن بدست نیامده است. نمونه‌ای از هیوندای سوناتا 2020 که مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری است، چندان هم کند ارزیابی نمی‌شود و قادر است تا در 8.2 ثانیه از حال سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و یک چهارم مایل یا 400 متر را در 16.2 ثانیه با سرعت 141 کیلومتر بر ساعت طی کند. البته این ارقام در مقایسه با هیوندای سوناتا 2018 دولیتری توربو با شتاب 7.1 ثانیه، و نسخه محدودتر آن با قدرت 185 اسب بخار و موتور کوچکتر و شتاب 7.9 ثانیه، به وضوح کندتر است. از نظر ترمز، هیوندای سوناتا 2020 با طول 37 متر، از سرعت صد کیلومتر به حالت سکون می‌رسد که اندکی ازنسخه توربو هیوندای سوناتا 2018 طولانی‌تر برآورد می‌شود، اما دقیقا برابر با خط ترمز هیوندای سوناتا 2.4 لیتری است.
بنابر گفته تیم تست موتورترند که تجربه رانندگی با نسخه آزمایشی هیوندای سوناتا 2020 را داشتند، عملکرد این خودرو در جاده‌های پیچ در پیچ، به خصوص در حالت اسپرت بسیار جالب توجه بوده است، چرا که گیربکس به خوبی دنده‌ها را تعویض می کند و نیازی به تلاش راننده برای تعویض دستی یا استفاده از شیفترهای پشت فرمان وجود ندارد. عملکرد موتور 1.6 لیتری توربو بسیار خوب ارزیابی می‌شود و البته آرزو می‌کنیم ای کاش قدرت خروجی موتور اندکی بیشتر بود. این نسخه از هیوندای سوناتا، با مدل 1.5 لیتری توربو هوندا آکورد مقایسه می‌شود که عملکرد بهتری از این نسخه ارایه می‌دهد، اما در مقایسه با نسخه دو لیتری توربو هوندا آکورد، حرفی برای گفتن نخواهد داشت. این مقایسه در مورد اکثر سدان‌های سایز متوسط بازار، نظیر تویوتا کمری یا مزدا 6 که از موتورهای V6 بهره می‌برند نیز وضع به همین منوال است. اما قیمت تخمین زده شده برای تریم لیمیتد هیوندای سوناتا 2020 ، یعنی نسخه مجهز به موتور 1.6 لیتری توربو، تنها 33 هزار دلار است که یک مزیت قیمتی فوق العاده در مقایسه با رقبا به شمار می‌رود.

هیوندای سوناتا 2020

هیوندای سوناتا 2020

البته تنها قوت هیوندای سوناتا 2020، قیمت آن نیست. طراحی فضای داخلی و کابین فوق العاده زیبا نیز به دیگر مزیت این سدان کره‌ای در مقابل رقبا تبدیل شده است. طراحی نسبت به دیگر خودروهای غیرلوکس بازار، در سطح بالایی ارزیابی می‌شود و کابین به خوبی پذیرای افراد قدبلند خواهد بود. صفحه نمایش 10.3 اینچی و دستگیره‌های در مخفی، مواردی هستند که به تازگی به این خودرو افزوده شده‌اند و جالب توجه هستند. دسته دنده‌ای در کار نیست و تعویض دنده‌ها با استفاده از دکمه صورت می‌گیرد. این مورد موجب شده است که فضای موجود بین صندلی‌ها باز شود و دسترسی به صفحه نمایش، به خصوص در هنگام استفاده از سیستم رهیاب، آسان‌تر شود. تریم دورنگ کاراملی-مشکی نیز موجب شیک شدن بیشتر کابین می‌شود.
بسیاری از المان‌های طراحی داخلی هیوندای سوناتا 2020 ، از شاسی بلندهای جدید این شرکت نظیر هیوندای پالیسید الهام گرفته شده است، برای مثال هنگامی که راننده قصد چرخش به یکی از طرفین را دارد، دوربین نمای جانبی فعال شده نقاط کور نمای جانبی خودرو را پوشش می‌دهد. شبیه بودن بیش از حد هیوندای سوناتا و هیوندای پالیسید موجب می‌شود که در خصوص وجود امکاناتی همچون اندروید اتو و اپل کارپلی، اطمینان حاصل کنیم. نمونه آزمایشی همچنین مجهز به تمام امکانات ایمنی معمول، نظیر کروز کنترل انطباقی هشدار برخورد از جلو، نگهدارنده بین خطوط، دنبال کننده خطوط و هشدار وجود سرنشین در عقب خودروست که در صورت وجود شی یا شخصی در عقب خودرو، مانع از حرکت رو به عقب می‌شود. از آنجایی‌که زمانی برای تست تمامی این سیستم‌ها در دنیای واقعی وجود ندارد، باید تا زمان عرضه هیوندای سوناتا 2020 به بازار صبر کنیم.

هیوندای سوناتا 2020

هیوندای سوناتا 2020

قیمت هیوندای سوناتا 2020 هنوز تایید نشده است، اما هیوندای قیمت نسخه مورد بررسی را در حدود 33 هزار دلار تخمین می‌زند. با توجه به اینکه نسخه‌های محدود یا لیمیتد برای جلب توجه اکثر خریداران تولید می‌شوند، انتظار نمی‌رود که قیمت دیگر نسخه‌ها نیز تفاوت زیادی با رقم گفته شده داشته باشد. به ویژه هنگامی که قیمت تیپ پایه هیوندای سوناتا با دیگر سدان‌های سایز متوسط بازار در تیپ پایه مقایسه می‌شود، این سدان کره‌ای ارزش خرید بالایی پیدا می‌کند. امید می‌رود با توجه به بازخورد خوبی که از تجربه رانندگی این هیوندای سوناتا 2020 بدست آمد، تجربه رانندگی با نسخه مجهز به موتور 2.5 لیتری بهتر هم باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/16
ما هیچ ما نگاه. ما بدبخت