موضوعات داغ

بی ام و سری 1 الکتریکی در سال 2021 وارد بازار خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بازار خرید و فروش خودروهای برقی، همچنان به علت گران‌تر بودن آنها نسبت به خودروهای درون سوز، چندان گرم نیست و از این رو شرکت‌های خودروسازی به دنبال ارزان‌سازی این محصولات هستند. خودروسازان آلمانی که با مدتی تاخیر وارد بازار خودروهای برقی شده‌اند و تولید این خودروها برای آنها جنبه سرگرمی دارد، از جمله شرکت‌هایی هستند که قصد عرضه خودروهای برقی مقرون به صرفه را به بازار دارند. بی ام و سری 1 به عنوان کوچکترین عضو سبد محصولات خودروساز باواریایی، از سال 2021 به صورت الکتریکی وارد بازار خواهد شد.
بی ام و سرمایه گذاری قابل توجهی بر روی توسعه خودروهای الکتریکی انجام داده و در طی چهارسال آینده، حداقل 12 مدل تمام برقی و 13 مدل پلاگین هیبریدی را روانه بازار خواهد کرد. اولین خودروهای برقی که وارد بازار می‌شوند، شاسی بلند بی ام و iX3‌ و سدان بی ام و i4‌ خواهند بود. iUext SUV نیز به عنوان پرچمدار محصولات برقی و پلاگین هیبریدی بی ام و و به عنوان نمادی از تکنولوژی این شرکت آلمانی در بازار عمل خواهد کرد. پس از عرضه این سه مدل، بی ام و قصد دارد تا نسخه تمام برقی سری 1 را در سال 2021 روانه بازار کند.

بی ام و سری 1

بی ام و سری 1

این اخبار به نقل از خبرگزاری اتواکسپرس بریتانیا نقل شده‌اند و انتظار می‌رود بی ام و سری 1 الکتریکی، از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نمونه مجهز به موتور درون سوز آن نداشته باشد، به جز آن‌که به دلیل نبود رادیاتور و سیستم خنک کننده، جلوپنجره کوچک‌تری خواهد داشت و این قسمت از رنگ روشن‌تری نیز بهره می‌برد. تولید این خودروها، به لطف پلتفرم جدید بی ام و امکان پذیر شده است. این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد هرکدام از خودروهای این برند، از سری 1 تا سری 7 را به صورت الکتریکی توسعه دهید. همچنین خودروها می‌توانند به صورت تک موتوره یا دو موتوره ساخته شوند و از سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بهره خواهند گرفت.
رابرت ایرلینگر، رئیس بخش i بی ام و در این خصوص می‌گوید: در طی چندسال آینده، شما با خودروهای جدید و الکتریکی ما آشنا خواهید شد. این محصولات می‌توانند دیفرانسیل جلو – موتور جلو و یا دیفرانسیل عقب – موتور عقب یا ترکیبی از این حالات باشند. علاوه برآن، مشتریان ما حق انتخاب بین بازه بزرگی از محصولات را خواهند داشت که شامل شاسی بلندها، سدان‌ها و هاچ‌بک‌ها می‌شود. این یک قدم بزرگ در تغییر استراتژی ماست. اتواکسپرس معتقد است از آنجایی‌که تاکنون خودروهای برقی بی ام و با پسوند i نام‌گذاری شده‌اند، سری یک الکتریکی نیز با نام بی ام و i1 وارد بازار شود. با این حال، این خودرو جایگزینی برای بی ام و i3 نخواهد بود، چرا که به گفته ایرلینگر، این خودرو نیازی به جایگزین نخواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد