موضوعات داغ

انتشار تصاویر جاسوسی جدید اشکودا اکتاویا و معرفی برند ارزان جتا توسط گروه فولکس واگن

عکس مطلب اول
یک سایت خودرویی کشور چک به‌تازگی تصاویر جاسوسی جدیدی را از نسل چهارم اشکودا اوکتاویا منتشر کرده است . این تصاویر جدیدترین و با کیفیت‌ترین تصاویر جاسوسی منتشر شده از نسل چهارم اشکودا اکتاویا می‌باشند . در این تصاویر جاسوسی نسل جدید اشکودا اکتاویا با حداقل پوشش استتاری مشاهده می‌شود ولیکن هنوز قسمت‌های جانبی و عقبی خودرو با قطعات استتاری و چراغ‌های عقب هم با برچسب قرمز رنگ پوشانده شده‌اند تا فرم چراغ‌های عقب مشخص نباشد . قرار است نسل چهارم اشکودا اکتاویا یازدهم نوامبر امسال بطور رسمی در دفتر مرکزی شرکت اشکودا معرفی شود .
اشکودا اکتاویا

اشکودا اکتاویا

براساس اطلاعات بدست آمده و مطابق رویه جاری اکثر خودروسازان ، نسل چهارم اشکودا اکتاویا کمی بزرگتر از نسل سوم این خودرو خواهد بود . طول خودرو بیش از 4700 میلی‌متر بوده و این درحالیست که طول نسل سوم اشکودا اکتاویا برابر با 4670 میلی‌متر است . در این تصاویر رینگ‌های 18 اینچی جلوه زیبایی به نمای جانبی خودرو داده‌اند و در نمای جانبی خطوط اصلی طراحی نسل قبل تکرار شده‌اند ولی نمای جلویی براساس زبان طراحی جلوی خودرو اشکودا اسکالا طراحی شده‌است . فضای داخلی نسل چهارم هم مشابه فضای داخلی اشکودا اسکالا می‌باشد .
اشکودا اکتاویا

اشکودا اکتاویا

از لحاظ قوای محرکه هم خریداران بازار اروپا می‌توانند از بین سه موتور بنزینی 1.0 لیتری توربو ، 1.5 لیتری توربو و 2.0 لیتری توربو و دو موتور دیزلی 1.6 لیتری توربو و 2.0 لیتری توربو ، موتور دلخواه خود را انتخاب کنند . با فاصله کمی بعد از عرضه مدل‌های درون سوز ، مدل هیبریدی خفیف مجهز به باطری 48 ولت و استارتر-ژنراتور و در نهایت مدل هیبریدی کامل اشکودا اکتاویا هم به بازار عرضه خواهند شد .
اشکودا اکتاویا

اشکودا اکتاویا

پرواضح است که معرفی نسل جدید اشکودا اکتاویا تاثیر قابل توجهی در میزان فروش این خودرو دارد . شایان ذکر است اشکودا اکتاویا پرفروش‌ترین خودرو برند اشکودا می‌باشد .
اشکودا اکتاویا

اشکودا اکتاویا

تا کنون و قبل از معرفی برند "جتا" –نام این برند با نام خودرو فولکس واگن جتا اشتباه گرفته نشود- ، برند اشکودا بعنوان ارزانترین برند گروه فولکس در جهان شناخته می‌شد که اکنون این عنوان به برند جتا واگذار شده‌است . البته گویا گروه فولکس واگن درحال حاضر قصد دارد محصولات برند جتا را فقط در چین عرضه نماید ولی ممکن است شاهد عرضه محصولات برند جتا در بازار سایر کشورهای درحال توسعه همچون هند ، برزیل و حتی روسیه هم باشیم .
جتا

جتا

در حال حاضر تنها سدان برند جتا خودرو سدان کوچک VA3 می‌باشد که از لحاظ ابعادی در کلاس فولکس واگن پولو قرار دارد . طراحی بدنه خودرو VA3 تلفیقی از طراحی‌ بدنه خودروهای اشکودا رپید و فولکس واگن پولو است .
VA3

VA3

تنها کراس‌آوور برند جتا هم کراس‌آوور کوچک VS5 می‌باشد که آنهم در کلاس ابعادی فولکس واگن تیگوان قرار دارد و براساس سئات آتکا ساخته شده و به اصطلاح مدلی از این خودرو است که آنقدر تغییرات آن کم و ناچیز است که می‌توان جتا VS5 را مدل تغییر نشان داده شده سئات آتکا دانست . البته بزودی کراس‌اوور متوسط VS7 هم در بازار چین عرضه خواهد شد .
VS5

VS5

عرضه خودروهای مردمی یا خودروهای اقتصادی ارزان و کم مصرف از زمان معرفی رنو لوگان در سال 2004 در دستور کار اکثر خودروسازان معروف قرار گرفته است . این خودروها دارای حداقل امکانات لازم بوده و در زمان طراحی آنها هم سعی شده از قطعات ساده یا از قطعات سایر خودروهای شرکت استفاده شود تا کمترین نیاز به طراحی و ساخت قطعات جدید و صرف هزینه باشد . بازار هدف این خودروهای مردمی یا اقتصادی ارزان و کم مصرف کشورهای درحال توسعه همانند هند ، کشورهای اروپای شرقی ، کشورهای آمریکای جنوبی و شمال آفریقا می‌باشند .
بعد از رنو که لوگان را با همین استراتژی و براساس رنو کلیو به بازار عرضه نمود ، پژو مدل 301 را براساس پژو 208 و تویوتا مدل اتیوس را براساس تویوتا یاریس به بازار عرضه نمودند و اکنون نوبت گروه فولکس واگن است که یک خودرو مردمی یا اقتصادی ارزان و کم مصرف را به بازار عرضه نماید .
نویسنده : مهرداد کشکولی ایلات

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد