موضوعات داغ

هیوندای های کرمان خودرو با وجود پرداخت مابه التفاوت ترخیص نشدند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار داشت: مابه التفاوت ارزی 1048 دستگاه خودرو مانده در گمرک پرداخت شد و حتی گواهینامه گمرکی نیز صادر شده است، اما به دلیل اتمام اعتبارمصوبه دولت برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک، این خودروها نتوانستند ترخیص شوند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، از تعداد 1048 دستگاه خودرو، حدود 1000 دستگاه هیوندا سوناتا به شرکت کرمان خودرو تعلق دارد و 48 دستگاه دیگر متعلق به سایر شرکت ها مانند گری مارکت است. اگر این 1000 دستگاه نیز ترخیص شوند، فقط مشکل کرمان خودرو حل می شود و مشکل سایرین به قوت خود باقی است.
وی ادامه داد: یکی از ارکان اساسی مشکلات رامک خودرو است که حدود 1000 دستگاه خودرو در گمرک داشته که با توجه به اتمام مصوبه هیات دولت برای ترخیص خودروهای دپو شده در کمرگ، نتوانستند خودروهای خود را ترخیص کنند. رامک خودرو بسیار مشکل ساز شده و مشکلات حقوقی داشته و مردم از آن طلبکار هستند.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه درباره مشکل ترخیص خودروهای مانده در گمرک گفت: این خودروها با وجود پرداخت مابه التفاوت ارزی، تا زمانی که مصوبه هیات دولت تمدید نشود، ترخیص نخواهند شد. ما برای حل این مشکل مکاتبات زیادی انجام داده ایم، اما هنوز اتفاقی رخ نداده است. این خودروها خود منبع درآمدی برای دولت است، اما نمی دانیم که چرا اتفاقی در این زمینه نمی افتد.
دادفر در پایان بیان داشت: به نظر می رسد گمرک موافق تمدید مصوبه دولت برای ترخیص خودروها باشد. دستورالعمل خروج مجدد تنظیم شده، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، رئیس سازمان توسعه تجارت، معاونت اقتصادی معاون اول رئیس جمهور و گمرک هر یک نظرات خود را بیان کرده اند و نظرات در نهایت به وزیر صمت ارسال شده، اما از آنجا خارج نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد