موضوعات داغ

فولکس واگن به دنبال واگذاری لامبورگینی است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
چندی پیش اعلام شد که گروه فولکس واگن، به دنبال واگذاری برخی شرکت‌های زیان‌ده و مدیریت هزینه‌های خود است. به نظر می‌رسد اولین قربانی این تصمیم، برند لامبورگینی باشد که در حال حاضر، در تملک فولکس واگن قرار دارد. گفته می‌شود این گروه گزینه‌هایی را برای این برند در نظر گرفته است. فولکس واگن در حال گزینه‌های مختلفی است که قصد در اختیار گرفتن برند لامبورگینی را دارند، تا هرچه سریع‌تر نسبت به واگذاری سهام این شرکت یا فروش کامل آن اقدام نماید.
مدیر ارشد اجرایی فولکس واگن، هربرت دیز، تصمیم دارد تصمیم دارد برای مدیریت بهتر منابع و جلوگیری از هدررفت سرمایه، بر روی توسعه زیربرندهای اصلی گروه، نظیر آئودی و پورشه تمرکز کند. 12 برند زیرمجموعه گروه فولکس واگن هستند که این هلدینگ، شدیدا به دنبال مدیریت بهتر آنهاست. دیز در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی سوئدوته زیتونگ، اعلام کرد ما باید لاغر شویم، این کار قطعا سخت است، اما چاره‌ای جز انجام دادن آن نداریم.
تحلیل‌گران بلومبرگ، اعلام کرده‌اند تغییر جهت لامبورگینی از ساخت خودروهای سوپراسپرت گران و لوکس به سمت خودروهای اسپرت ارزان‌تر، 11 میلیارد دلار درآمد اضافه برای این شرکت به همراه داشته و آن را به گزینه‌ای مناسب برای عرضه عمومی سهام تبدیل کرده است. فروش شاسی بلند جدید این شرکت،‌یعنی لامبورگینی اوروس نیز از میانه سال 2018 افزایش یافته و عرضه لامبورگینی اونتادور جدید به همراه سوپراسپرتی هیبریدی در سال آینده، به افزایش ارزش این شرکت کمک قابل توجهی خواهد کرد. گروه فولکس واگن در حال حاضر بزرگترین خودروساز جهان است و محصولات زیرمجموعه آن، شامل طیف گسترده‌ای از وسایل نقلیه، از موتورهای اسپرت تا کامیون‌های سنگین می‌شوند. ارزش دارایی‌های این شرکت در طی سالهای گذشته ثابت باقی مانده و کارشناسان اقتصادی این شرکت، به مدیریت ارشد توصیه کرده‌اند مدیریت بهتری از برندهای زیرمجموعه داشته باشد تا مجددا به روند سوددهی بازگردند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد