موضوعات داغ

کرایه تاکسی های اینترنتی افزایش می یابد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
با وجود تمام انتقادهایی که شهرداری تهران به سازوکار اداره شرکت های تاکسیرانی اینترنتی وارد کرده بود، بالاخره ناوگان حمل و نقل تپسی با معاونت حمل و نقل شهرداری تهران پای میز مذاکره نشست. به عقیده فعالان حوزه استارت آپی، این مذاکره یعنی پذیرش دستورالعمل وزارت کشور از سوی تپسی که با انتقاد از سوی فعالان این حوزه روبه رو شده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از دنیای خودرو، رضا الف نسب سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی که پیش از این از دستورالعمل وزارت کشور انتقاد کرده بود، درباره توافق تپسی با شهرداری اظهار داشت: من مدیرعامل این شرکت نیستم و نمی توانم درباره جزئیات این قرارداد حرفی بزنم، اما بسیاری از شرکت های دیگر نیز از این اقدام تپسی انتقاد کردند.
وی در ادامه درباره انتقادات اتحادیه نسبت به این دستورالعمل گفت: چارچوب دستورالعمل را قبول داریم، اما نسبت به اجرای آن نظراتی داریم و معتقدیم قبل از اجرا باید درباره نحوه و چگونگی اجرای آن صحبت شود تا طرح عقیم و ابتر نماند. معاونت علمی میان ما و شهرداری تهران واسطه شد و نظرات ما را به شهرداری منتقل کرد و دوستان وعده دادند برای اجرای بهتر دستورالعمل جلسات منظمی را برگزارمی کنیم.
الف نسب در ادامه گفت: اگر توافق حاصل شود و شهرداری نیز در شرایط مختلف سلیقه ای عمل نکند و هر اقدامی را تخلف شرکت ها نخواند، احتمالا اینکه شرکت های تاکسیرانی اینترنتی دیگر پای میز مذاکره بیایند وجود دارد.
سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در ادامه بیان داشت: ما تمام تلاش خود را می کنیم تا در دستورالعمل جدید حقی از شرکت ها و مردم ضایع نشوند، شاید تلاش ما مطلوب نظر بسیاری نباشد، اما ما تلاش خود را کرده ایم و توان ما در همین حد بوده است، در حال حاضر ما بیشتر نگران این هستیم که اخذ پول از شرکت های استارت آپی باب شود و دولت بخواهد از طریق این شرکت ها کسب درآمد کند.
وی با بیان اینکه حدود 95 مجوز برای شرکت های تاکسیرانی اینترنتی صادره شده، اما فقط 40 درصد آنها فعالیت می کنند، افزود: شرکت های ما به حدی رسیده اند که اگر مجال حضور در کشورهای دیگر داشته باشند، قطعا توان رقابت با برندهای آنها را خواهند داشت.
افزایش کرایه ها
الف نسب در پایان تصریح کرد: با این دستورالعمل در آینده کرایه های تاکسی های اینترنتی افزایش خواهد یافت و به صورت شفاف مشخص می شود که مبلغ اضافه به شهرداری پرداخت شده است. امیدواریم شهرداری نیز به صورت شفاف اعلام کند که مبلغ اخذ شده صرف چه اموری شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/27
مگه غیر از چاپیدنه مردم هنر دیگه ای هم دارن ، خدا ازتون نگذره