موضوعات داغ

همکاری مشترک BYD و دایملر با استایل مرسدس بنز

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بازار خودروی چین را به جرأت می‌توان بزرگ‌ترین بازار دنیا تلقی کرد. فقط در این چند سال اخیر فروش خودرو در این کشور از چندین هزار دستگاه، به چندین میلیون دستگاه در سال رسیده است، ولی این فروش و عرضه بالا تبعاتی را با خود به همراه داشته که مهم‌ترین آن آلودگی هوا به شمار می‌رود. خودروهای چینی عموما سطح مطلوبی در تولید آلایندگی‌ها ندارند، به همین دلیل سیاست‌های کشور چین در کنار بهبود آلایندگی خودروهای جدید، به سمت استفاده از خودروهای الکتریکی هم سوق پیدا کرده است تا این اواخر کمپانی بزرگ خودروسازی دایمر با همکاری یکی از شرکای بزرگ چینی خود، دست به تولید و رونمایی از محصولاتی الکتریکی در قالب یک برند جدید تحت عنوان "دنزا" بزند و تاکنون هم محصولات مختلفی توسعه داده و به بازار چین عرضه کرده است تا حالا به یک خودروی شاسی بلند جدید با استایل محصولات مرسدس بنز برسند.
دنزا X، برند جدید در بازار چین با سرمایه گذاری مشترک میان کمپانی خودروسازی دایملر و متخصص وسایل نقلیه الکتریکی چین یعنی BYD است که برای طراحی و توسعه آن از پلتفرم شاسی بلند "بی وای دی تانگ" و برای به حرکت در آوردن آن، از دو سیستم محرک مختلف استفاده شده است.

دنزا X

دنزا X


دایملر و بی وای دی بر روی شاسی بلند "دنزا X" دو انتخاب پیش روی مشتریان خود قرار می دهد. یکی سیستم محرک تمام الکتریکی و دیگری هم سیستم محرک پلاگین هیبریدی که اگر یک انتخاب مقرون به صرفه و اقتصادی می خواهید، سیستم محرک تمام الکتریکی مناسب شما خواهد بود که از یک موتور 242 اسب بخاری با حداکثر محدوده حرکت 500 کیلومتری با یکبار شارژ کامل باتری های خود سود می برد.
اگر در کنار اقتصادی بودن، خروجی قدرت و عملکرد اتومبیل هم برای شما مهم است، نسخه پلاگین هیبریدی پیشنهاد سازندگان به شما خواهد بود که علاوه بر یک موتور چهار سیلندر توربوشارژر بنزینی 2 لیتری با حداکثر قدرت 189 اسب بخاری، از دو موتور الکتریکی قدرتمند هم بر روی محور جلو و عقب خود سود می برد که به طور مجزا از یکدیگر، موتور جلو خروجی قدرت 150 اسب بخاری و موتور نصب شده بر روی محور عقب قادر به تولید خروجی قدرت 240 اسب بخاری خواهد بود که در مجموع می تواند خروجی قدرتی بیش از 500 اسب بخار برای کاربران خود فراهم کند. این سیستم محرک پلاگین هیبریدی در واقع همان سیستم بکار رفته در شاسی بلند "بی وای دی تانگ" است که به لطف اشتراک پلتفرم، امکان ارائه آن بر روی شاسی بلند "دنزا X" هم فراهم شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/29
دوستانی که تکیه کلامشون اینه
اشغال چینی
بیان وسط