موضوعات داغ

مخالفت فدراسیون جهانی خودروهای کلاسیک با برقی شدن این خودروها

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تعمیر و نگهداری خودروهای کلاسیک، معمولا هزینه‌های بالایی را طلب می‌کند و به همین دلیل، بسیاری از مالکان این خودروها، پیشرانه و قوای فنی این محصولات را با نمونه‌های کم دردسر الکتریکی جایگزین می‌کنند. علاوه برآن، شرکت‌های خودروسازی مشهور همچون جگوار، یا آستون مارتین، تولید خودروهای کلاسیک خود با استفاده از پیشرانه‌های الکتریکی را آغاز کرده‌اند، و احتمالا در آینده نزدیک، فراری و دیگر شرکت‌های مطرح نیز به این روند خواهند پیوست. اما به تازگی، FIVA با اسم کاملFédération Internationale des Véhicules Anciens, به معنای فدراسیون بین المللی خودروهای کلاسیک، با این امر مخالفت کرده است.
مطابق بیانیه منتشر شده از سوی فدراسیون بین المللی خودروهای کلاسیک، نمی‌توان قوای فنی خودروهای کلاسیک را با نمونه‌های برقی جایگزین کرد، چرا که هدف این فدراسیون حفظ، نگهداری و ارتقا خودروهای کلاسیک به عنوان یک میراث تاریخی است. در ادامه این بیانیه آمده است: نصب یک موتور الکتریکی در خودرویی کلاسیک، موجب می‌شود این خودرو از شرایط صحیح تاریخی خود خارج شده و فرهنگ مرتبط با آن، خدشه دار شود.
از این رو اگر یک مهندس یا تیم مهندسی قصد انجام چنین کاری را داشته باشد، FIVA تاکید می‌کند که انجام این کار، باید قابلیت برگشت پذیری داشته باشد. بدین ترتیب این وسایل نقلیه در صورت تمایل، در آینده می‌توانند به شکل اصلی خود بازگردند و بازهم به یک خودرو کلاسیک واقعی و تاریخی تبدیل شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد