موضوعات داغ

معرفی بایک سابرینا هاچ بک، مرسدس بنز کلاس A چینی

عکس مطلب اول
با توجه به بازگشت مجدد تحریم‌ها و قطع همکاری برخی از برندهای خودروساز چینی با شرکای ایرانی خود، تنوع خودروهای قابل عرضه در داخل کشور بسیار کم شده و مصرف‌کننده به ناچار به خرید خودروهای داخلی یا کارکرده خارجی روی آورده است. اما در این شرایط کماکان خودروهای صفر کیلومتر در بازار قابل خریداری است و توسط بعضی از خودروسازان داخلی عرضه می‌شود. یکی از آنها، بایک سابرینا است که بعد از مدت‌ها، مجدداً توسط دیار خودرو عرضه شده است.
سابرینا هاچ‌بکی کوچک از بزرگ‌ترین خودروساز چین است که از سال 1395 در شرکت دیار خودرو در حال مونتاژ است. استایل مشابه با مرسدس بنز کلاس B شاخص ترین نکته سابرینا در طراحی ظاهری است، اما این شباهت استایل بی‌دلیل نیست، چراکه مرسدس بنز شریک تجاری بایک در چین بوده و محصولات خود را با استفاده از سایت‌های تولیدی این کمپانی در چین به تولید می‌رساند. در ازای آن مرسدس ملزم به انتقال دانش و تکنولوژی خود به بایک بوده که همین موضوع می‌تواند این شباهت را توجیه کند.

بایک سابرینا

بایک سابرینا

بایک سابرینا می توانست در صورت تداوم عرضه و تبلیغات گسترده، جایگاه مناسب خود را در بازار پیدا کند، اما به دلیل عرضه محدود، همواره این خودرو در سایه رقبای خود بوده است.

مشخصات فنی
سابرینا نیز مانند سایر خودروسازان چینی از تکنولوژی پیشرانه 4G میتسوبیشی برای پیشرانه بهره گرفته است. این خودرو به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی تجهیز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 113 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 143 نیوتن‌متر است. نیروی تولیدی پیشرانه توسط یک جعبه دنده چهار سرعته خودکار ساخت کمپانی Aisin به محور جلو منتقل می‌شود. شاید این میزان نیروی تولیدی چندان چشمگیر نباشد، اما باید اظهار کرد که همین پیشرانه کاملاً جوابگوی جثه 1090 کیلوگرمی سابرینا است. بایک سابرینا در بهترین حالت قادر است طی 11.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و در نهایت قادر به حرکت با بیشینه سرعت 175 کیلومتر بر ساعت است، شاید عملکرد سابرینا در مقایسه با خودروهای اسپرت موجود در ایران چندان به چشم نیاید، اما در جایگاه هاچ‌بکی کامپکت قابل قبول است. پیشرانه 1.5 لیتری سابرینا دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی تنها 6.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

بایک سابرینا هاچ بک

بایک سابرینا هاچ بک

طول، عرض و ارتفاع سابرینا به ترتیب 3998، 1720 و 1530 میلی‌متر است. با توجه به این اندازه‌ها، سابرینا در کلاس هاچ‌بک‌های کامپکت شهری قرار می‌گیرد، اما ارتفاع آن کمی نسبت به رقبای خود در بازار بیشتر بوده که همین موضوع باعث شده سابرینا استایلی شبه کراس یا مینی ون مانند نیز داشته باشد.

تجهیزات ایمنی و رفاهی
دیار خودرو سابرینا را با تجهیزات ایمنی مانند دو کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر راهی بازار می‌کند. شاید تجهیزات ایمنی سابرینا مانند رقبا نباشد، اما تجهیزات رفاهی کامل آن باعث شده سابرینا نسبت به بعضی از رقبای خود در ایران لوکس‌تر باشد. سابرینای عرضه شده در بازار ایران دارای تجهیزاتی اعم از سنسور باران، سنسور دنده عقب، سانروف برقی، کول باکس داخل داشبورد، سنسور نور، کامپیوتر سفری، امکان تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو با قابلیت مشایعت تا درب منزل، نمایشگر 6.5 اینچی سیستم سرگرمی با ورودی AUX و USB به همراه کلیدهای کنترلی روی فرمان، رهیاب و آینه‌های برقی گرمکن‌دار با قابلیت تاشوندگی خودکار است.

سخن آخر
از جمله رقبای سابرینا در ایران می‌توان به رنو ساندرو، برلیانس H320 و هیوندای i20 اشاره کرد که هر سه این خودروها به دلیل تحریم‌های وضع شده دیگر در ایران عرضه نمی‌شوند، و شاید سابرینا را باید تنها بازمانده آنها دانست و فعلاً تنها خودرویی است که در بازار به صورت صفر کیلومتر تولید و عرضه می‌شود.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/30
قشنگ معلومه یه چیزی فقط خواستن سر هم کنن ا
1398/8/1
این ماشین رقیب نداره تو این قیمت. من رفتم نمایندگیش حتی یه نفر هم نبود که ازش ناراضی باشه
1398/8/1
باز پول گرفتین تبلیغ الکی کنید ؟؟؟؟ این ماشین تو همون روزهایی که تحریم نبود قطعه نداشت وای به حال الان
1398/8/1
مرسدس بنز ؟؟؟؟؟ جوک قشنگی بود ، این ماشین رو بخری صاحب اول و آخرش خودتی و قطعاتش رو از تو لپ لپ باید پیدا کنی
1398/8/1
شرط میبندم این چنتا دوستانی که نظر دادن این ماشینو حتی از نزدیک ندیدن تمام قطعات مصرفی و متوری کامل تو بازار هست و نمایندگی بسیار پر قدرت داره که قابل مقایسه با نمایندگی های داخلی یه سر گردن بالاتره بعد از تحقیق نظر بدین پراید سوارا
1398/8/1
من چهار ساله اینو دارم تقریبا تمام ماشینای هم قیمتشم داشتم. واقعا تا الان از ماشینی انقدر راضی نبودم.com
1402/1/19
والا من ۲ سال این ماشینو دارم کاملا بی نقص .اونی که سوار شده می‌دونه من چی میگم
نمیتونه نقص بزاره رو ماشین