موضوعات داغ

نرخ بیمه موتورسیکلت ها چقدر است؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اسماعیل فلاح، کارشناس بیمه در رابطه با هزینه بیمه موتورسیکلت‌ها می گوید که مبنای نرخ بیمه موتورسیکلت به میزان تعهد دیه، تعداد سیلندر و نوع کاربری آنان مشخص می‌شود. انواع بیمه موتورسیکلت به نوع کاربری آن بستگی دارد و معمولا به انواع شخصی، بارکش و برای مسابقات موتورسواری تقسیم خواهند شد، هرچند در مجموع میزان حق بیمه پرداختی در این زمینه تنها برای کاربردهای مسابقات متفاوت خواهد بود و لازم به ذکر است که تفاوت نرخ حدود ۳۰ درصدی بیمه‌ نامه برای موتورسیکلت مسابقه ‌ای با سایر مدل‌ها وجود خواهد داشت.
در حال حاضر هیچ آمار رسمی از تعداد موتورسیکلت‌های فاقد بیمه در کشور ارائه نشده است و هیچکدام از دستگاه های اجرایی کشور شمارش آن را انجام نداده است. ولی به طور کلی می توان تعداد موتورسیکلت‌های فاقد بیمه را بالا توصیف کرد و فقط یک سری آمار از راهور اعلام می‌شود که این اعداد و ارقام با یکدیگر تناقض دارد. در این بین متاسفانه بحث فرهنگ ‌سازی و عدم آگاهی در این زمینه مطرح می شود و از طرفی دیگر می توان به میزان سخت‌گیری‌ کمتر نسبت به ماشین ها اشاره داشت که باعث شده تمامی موتورسیکلت سواران برای بیمه موتورسیکلت های خود اقدامی انجام ندهند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، اسماعیل فلاح در ادامه صحبت های خود اضافه می کند که کلیه وسایل نقلیه زمینی موتوری باید دارای بیمه ‌نامه باشند و این موضوع شامل حال موتورسیکلت‌ها نیز می‌شود. حداقل نرخ بیمه ‌نامه کوتاه‌ مدت برای موتورسیکلت‌ها از حدود ۵۷ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۴۰۰ هزار تومان خواهد رسید. بیمه کوتاه مدت به این صورت است که از ۵ روز شروع می‌شود و تعداد روزها و قیمت آن بر اساس یک روند مشخصی افزایش می‌یابد. لازم به ذکر است سال گذشته بیشترین آمار فوتی موتورسیکلت‌ها را در سطح تهران داشته ایم و از جمله آسیب‌های شایع می‌توان به شکستگی کاسه سر و جمجمه اشاره کرد. بسیاری از شرکت‌های بیمه به همین دلیل علاقه‌ای برای فروش بیمه‌های موتورسیکلت ندارند، بویژه اینکه پرداخت دیه باعث شده نسبت خسارت‌ها بالا برود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد