موضوعات داغ

فرسودگی 75 درصدی ناوگان تاکسیرانی تا 1400

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی در مراسم امضای تفاهم نامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و تحویل خودروهای تاکسی مطابق ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر اظهار داشت: در حال حاضر در کشور 150 هزار دستگاه تاکسی فرسوده وجود دارد که تا پایان سال این عدد به 192 هزار دستگاه تاکسی فرسوده می رسد و این عدد تا سال 1400 به 242 هزار دستگاه تاکسی فرسوده خواهد رسید که حدود 75 درصد ناوگان فعال فعلی کشور خواهد بود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از خودروکار، وی افزود: تا کنون 75 هزار دستگاه تاکسی فرسوده از رده خارج و 64 هزار دستگاه تاکسی جایگزین شده است. مشکلاتی از جمله افزایش 100 تا 110 درصدی قیمت خودرو، کافی نبودن تسهیلات اولیه و مشکلات ایران خودرو در حوزه تولید باعث شد تا فرآیند نوسازی کند شود.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی در ادامه گفت: ایران خودرو قادر نیست برنامه منظمی در حوزه تولید به ما ارائه دهد و این موضوع در دو سال گذشته باعث شده نوسازی ناوگان تاکسیرانی با مشکل مواجه شود. همچنین با اجرای ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، می توان اضافه پرداخت لازم بابت افزایش قیمت خودروها را تامین کرد و طبق این قانون با انجام تغییراتی در سمند پای گازسوز، مشکل تامین تسهیلات برای این بخش برطرف شده است.
ضامنی در پایان تصریح کرد: از ایران خودرو می خواهیم تا تمرکز خود را بر تولید سمند پای گازسوز بگذارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد