موضوعات داغ

درگ مزدا MX-5 ، تنفس طبیعی بهتر است یا سوپرشارژر؟ +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در این ویدیو که توسط تیم carwow تهیه شده است، دو مزدا MX-5 به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در حالی‌که به نظر می‌رسد این دو خودرو شبیه به هم هستند، اما در زیر کاپوت تفاوت‌های قابل توجهی با یکدیگر دارند. این دو مزدا MX-5 از نسل‌های متفاوتی هستند و پیشرانه‌های نصب شده بر روی آنها نیز با یکدیگر تفاوت دارد.
نخستین مزدا MX-5 که در این ویدیو به آن پرداخته می‌شود، نسل دوم این خودروست که در فاصله سالهای 1998 تا 2005 به تولید می‌رسید. موتور استاندارد این نسل، یک پیشرانه چهارسیلندر بود که در این خودرو خاص، با یک پیشرانه 1.8 لیتری سوپرشارژر جایگزین شده است. این موتور فوق العاده قدرتمند، توانی برابر 196 اسب بخار و گشتاوری برابر 237 نیوتون متر تولید می‌کند. در مقابل آن، یک مزدا MX-5 از نسل اول قرار دارد که مجهز به پیشرانه V6 سه لیتری تنفس طبیعی با توان خروجی 250 یا 260 اسب بخار و گشتاور 325 نیوتون متر است.
بدیهی است که این دو خودرو، کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. شاید بتوانید برنده را از همین الان حدس بزنید، اما به شما پیشنهاد می‌کنیم لذت دیدن این دو اسپرت ژاپنی فوق سریع را از دست ندهید. علاوه بر آزمایش شتاب، این خودرو در تست ترمز نیز با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد