موضوعات داغ

فولکس در جنگ با وانت های فورد + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
گرچه رقابت درگ چیزی نیست که وانت ها برای آن ساخته شده باشند اما رقابت یک فورد F-150 راپتور نسل اول با یک وانت دیزلی کوچک تر می تواند دیدنی باشد.
جدیدا یک رقابت دیدنی توسط Carwow برگزار شده که قوی ترین نسخه ی فولکس واگن آماروک یعنی مدل V6 TDI، مرسدس بنز X350d، فورد رنجر راپتور و فورد F-150 راپتور را در برابر هم قرار داده اند.
این اولین بار است که فورد راپتور در برابر وانت هایی قرار می گیرد که در بازار آمریکا عرضه نمی شوند و نتیجه ی رقابت نیز دیدنی است که ویدیو آن را برایتان در انتهای مطلب قرار داده ایم.
در باتدا انتظار داشتیم که وانت V8 بزرگ آمریکایی ها بتواند به راحتی رقابت را برنده شود. اما به نظر می رسد فولکس واگن اجازه ی این کار را نمی دهد.
اولین نسل فورد F-150 راپتور به یک موتور V8 تنفس طبیعی 6.2 لیتری مجهز است که 411 اسب بخار قدرت و 585 نیوتون متر گشتاور دارد. گیربکس این مدل 6 دنده ی اتوماتیک است. F-150 راپتور تنها وانت فول سایز و تنها خودروی بنزینی در این رقابت است.
در سمت دیگر راپتور کوچک تر فورد یعنی رنجر قرار دارد. رنجر راپتور از موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو دیزل استفاده می کند. که 210 اسب بخار قدرت و 500 نیوتون متر گشتاور دارد و نیروی موتور را با استفاده از یک گیربکس 10 دنده ی اتوماتیک به هر چهار چرخ انتقال می دهد.
مرسدس بنز ایکس کلاس نیز از یک موتور V6 تویین توربو دیزلی با حجم 3 لیتر استفاده می کند که 255 اسب بخار قدرت و 550 نیوتون متر گشتاور دارد. گیربکس مرسدس بنز از نوع 7 دنده ی اتوماتیک است.
در نهایت به فولکس واگن آماروک می رسیم. این آلمانی موفق از موتور 3 لیتری V6 به قدرت 254 اسب بخار و گشتاور 580 نیوتون متر استفاده می کند و گیربکس آن نیز 8 دنده ی خودکار است.
با توجه به وزن کمتر آماروک برنده شدن آن نباید باعث تعجب شود اما رقابت این 4 وانت بسیار دیدنی است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد