موضوعات داغ

دستگیره درهای پیشرفته تسلا مدل اس مقصر مرگ یک نفر شناخته شدند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
دستگیره درهای پیشرفته تسلا مدل S به دلیل کشته شدن یک مرد مقصر شناخته شدند. طی تصادفی در فوریه گذشته یک مامور پلیس نتوانست مردی را از خودروی در حال سوختن خودش بیرون بکشد که دلیل آن مدل دستگیره‌های خاص این تسلا اعلام شده است.
فوریه گذشته عمر آوان متخصص بیهوشی ۴۸ ساله در حال رانندگی تسلا اجاره‌ای خودش بود که ناگهان کنترل خودرو را از دست داد و به یک درخت برخورد کرد.
یک مامور پلیس نتوانست درهای خودرو را باز کند چون دستگیره‌ها جمع شده بودند و عابران حین سوختن سرنشین قادر به انجام هیچ کاری نبودند. دلیل آتش گرفتن خودرو باتری آن اعلام شده است.
دستگیره درهای تسلا مدل S داخل حفره در مخفی هستند و وقتی تشخیص بدهند سوئیچ خودرو در آن نزدیکی است خودشان از حفره بیرون می‌آیند.
در سال ۲۰۱۵ یکی از مشکلات اصلی صاحبان تسلا مدل S دستگیره درهای خراب آن‌ها اعلام شده بود.
تسلا مدل اس

تسلا مدل اس

طبق شکایت جدیدی که وکلای دکتر آوان تنظیم کرده‌اند: آتش خودرو را دربر گرفته و دکتر آوان را به شدت سوزانده – آن هم چون تسلا مدل S دستگیره درهای غیرقابل دسترس دارد و راه دیگری برای باز کردن درها وجود نداشته است. طبق گزارشات پلیس دکتر آوان هیچ صدمه فیزیکی یا شکستگی استخوانی به دلیل تصادف متحمل نشده و دلیل اصلی مرگ او سوختن و خفگی با دود اعلام شده است.
تسلا آوان به مدت چندین ساعت در حال سوختن بود. حتی پس از اینکه آتش‌نشان‌ها آن را خاموش کرده بودند، خودرو دوباره به دلیل اتصالات برقی آتش ‌گرفته بود.
این اولین باری نیست که باتری‌های لیتیوم یونی تسلا دلیل آتش گرفتن آن بوده‌اند. سال گذشته خانواده یک پسر ۱۸ ساله که کنترل تسلا خودش را در سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت از دست داده و با یک دیوار سیمانی برخورد کرده بود منفجر شدن باتری را دلیل مرگ پسرشان دانستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد