موضوعات داغ

مدل مفهومی نیسان آریا؛ پیش نمایشی از کراس‌اوور الکتریکی سایز متوسط نیسان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
نیسان برای تبلیغ مدل‌های الکتریکی و خودران خودش در نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۱۹ حضور یافت. این خودروساز همچنین از طرح مفهومی آریا رونمایی کرد – یک کراس‌اوور که نشانگر عرضه مدل الکتریکی سایز متوسط نیسان در آینده نزدیک است. این طرح همچنین نشانگر پیشرفت‌های فنی و مسیر طراحی است که نیسان در پیش گرفته، مخصوصا در رابطه با تحرک هوشمند نیسان، گروه فراگیر این شرکت که بر همه چیز از سیستم‌های ارتباطی تا خودران نظارت می‌کند.
اگر این طرح مفهومی آشنا به نظر می‌آید، دلیلش این است که گسترشی از طرح مفهومی نیسان IMx از نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۱۷ است. گل‌گیرهای جلوی عریض و چراغ‌های LED باریک با جلوپنجره V شکل و نماد نیسان همراه شده است. درون گل‌گیرهای عریض چرخ‌های ۲۱ اینچی قرار گرفته و چراغ عقب یکپارچه درست زیر شیشه عقب قرار گرفته است. این نما کاملا یادآور طرح‌های مفهومی است، اما اجرای آن در یک خودروی واقعی دور از ذهن نیست.
نیسان آریا

نیسان آریا

همین را می‌توان درباره فضای داخلی خاص خودرو هم ذکر کرد، که برای ایجاد فضای وسیعی طراحی شده که یادآور سالن استراحت است. طراحی کابین ساده اما باشکوه است و تمام کنترل‌ها در صفحات لمسی قرار دارند. این مدل از تکنولوژی استفاده می‌کند که سیستم خودران پروپایلوت نیسان که قابلیت رانندگی بدون دست را به راننده می‌دهد هم بخشی از آن است. به دلیل الکتریکی بودن، فضای داخلی آریا از کف صافی بهره می‌برد که فضای کافی برای پنج سرنشین بزرگسال را دارد.
نیسان آریا از یک جفت موتور الکتریکی هر کدام برای یک محور بهره می‌برد که این طرح مفهومی را جذاب‌تر کرده و مودهای رانندگی مختلفی به آن اضافه کرده تا در شرایط آب و هوایی مختلف قابل رانندگی باشد.
یاسوهیرو یامائوچی مدیر اجرایی نیسان درباره این مدل گفته است:
نیسان دیدگاه واضحی به حمل و نقل در سطح جهانی دارد. طرح مفهومی نیسان آریا ابتدای راه است، چون نیسان به این نکته توجه دارد که چطور طراحی، بسته بندی و لذت از رانندگی می‌توانند از طریق پلتفرم‌های الکتریکی نمایش داده شوند. این طرح مفهومی ریشه در ایده‌های عجیب ندارد، بلکه سیستم تحرک هوشمند نیسان را به بهترین شکل نشان داده و تجربه رانندگی کاملا جدیدی را ارائه می‌دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد