موضوعات داغ

رنو به دنبال شرکای تجاری جدیدی برای فروش خودروهای خودش است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
رنو به دنبال شرکای جدیدی است تا خودروها و قطعات این شرکت را بخرند، چون این خودروساز قصد دارد استراتژی جدیدی را در آینده پیش بگیرد.
این استراتژی تا چند ماه آینده تکمیل می‌شود و سرمایه‌گذاران امیدوارند به رنو اجازه دهد پس از دستگیر شدن کارلوس گون رئیس اتحاد رنو و نیسان به حالت سابق برگردد.
به گفته کوتیلدا دلبوس مدیر عامل موقت رنو تمام جوانب تجاری – مثل همکاری طولانی مدت رنو در مسابقات فرمول یک – در حال ارزیابی هستند.
رنو در تلاش است پس از دستگیری گون در ژاپن به دلیل فساد مالی دوباره به وضعیت سابق خودش برگردد.
اوایل این ماه، نیسان شریک تجاری رنو مدیرعامل جدیدی انتخاب کرد و چند روز بعد تیری بولور مدیرعامل رنو که توسط گون به این مقام رسیده بود از این شرکت اخراج شد تا دلبوس که مدیر امور مالی رنو بود جای او را بگیرد.
دلبوس گفته آن‌ها انتظار ندارند فروش خودروهای رنو به شرکای سابق مثل گذشته شود، پس این شرکت به دنبال شرکای جدیدی برای فروش خودرو و قطعات خودش است.
حضور در مسابقات فرمول یک که هر ساله هزینه چندین میلیون دلاری برای رنو داشت هم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اما احتمال ندارد این شرکت در استراتژی جدیدش از آن استفاده کند. دلبوس در این باره گفته:
فعلا هر گزینه‌ای برای ما روی میز است. هنوز زود است مسیری که در آینده پیش خواهیم گرفت را اعلام کنیم. فعلا ایده‌های زیادی در این باره داریم، اما چند ماه طول می‌کشد تا برنامه دقیق خود را اعلام کنیم.
درآمد رنو در سه ماه سوم سال ۲۰۱۹ افت ۱.۶٪ داشت و به ۱۱.۳ میلیارد یورو رسید، که دلیل آن افت تولید در نیسان و شریک تجاری آن‌ها دایملر و کاهش تقاضا برای موتورهای دیزلی است.
رنو از کارخانه‌های خودش به منظور تولید خودرو برای نیسان و دایملر استفاده می‌کند و در ساخت موتورهای دیزلی برای دیگر خودروسازان مهارت زیادی دارد.
فروش خودروهایی که رنو برای شرکای خودش می‌سازد کاهش یافته که تاثیر زیادی روی درآمد رنو دارد. همچنین تقاضا برای موتورهای دیزلی در اروپا کاهش یافته است.
رنو ۴۳.۴٪ سهام نیسان را در اختیار دارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/8/6
الان باز سر و کله این وجدان ژاپن پیدا میشه ، همیشه اظهار میکنه از خودروهای فرانسوی متنفره ولی تو هر مطلبی راجع به خودروهای فرانسوی که خودرو بانک میزاره دائماً میاد اظهار نظر میکنه .