موضوعات داغ

تلاش برای عدم ممنوعیت تولید سواری دیزلی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سازمان محیط زیست در تلاش است تا تولید سواری دیزلی را از طریق هیات دولت ممنوع کند. رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست می گوید که وزارت صمت از ما خواسته به جای ممنوع کردن تولید سواری دیزلی، مصوبات قبلی در این زمینه را لغو کنیم.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، محمد مهدی میرزایی قمی درباره تولید سواری دیزلی اظهار داشت: بر اساس مصوبه سال 94 تولید سواری های دیزلی مشروط به نصب فیلتر دوده شد. سازمان محیط زیست با توجه به درخواست ایران خودرو مبنی بر تولید سواری دیزلی، بررسی هایی انجام داد و به این نتیجه رسید که دنیا به سمت توقف تولید سواری دیزلی رفته است.
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: موتور دیزلی 40 برابر بیشتر از موتور بنزینی ذرات معلق و 8 برابر بیشتر از موتور بنزینی آلاینده ناکس تولید می کند. سازمان حفاظت محسط زیست بر این باور است که تولید سواری دیزلی توجیهی ندارد و باید تولید آن ممنوع شود، اما وزارت صمت به سازمان محیط زیست پیشنهاد داده تا در شرایط فعلی، مصوبات گذشته درباره سواری های دیزلی لغو شود.
میرزایی قمی در ادامه افزود: خوشبختانه وزارت صمت نیز به این نتیجه رسیده که تولید سواری دیزلی تبعات خاص خود را دارد، اما معتقد است که شاید در آینده دنیا به تکنولوژی دست یابد که بتوان سواری دیزلی را با حذف تبعات تولید کرد و به همین منظور درخواست داده تا تولید سواری دیزلی ممنوع نشود.
وی در ادامه با بیان اینکه سازمان محیط زیست برای توقف تولید سواری دیزلی مصمم است، گفت: ما در حال تهیه متن پیشنهادی برای چگونگی توقف تولید سواری دیزلی به هیات دولت هستیم که به اتفاق آراء تصویب و به طور کلی پرونده تولید سواری دیزلی بسته شود.
گفتنی است که در خردادماه سال جاری عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست از درخواست ایران خودرو برای تولید سواری دیزلی خبر داد. وی در آن زمان ضمن مخافت با تولید سواری دیزلی اعلام کرد که امیدوارم در هیچ دولتی مجوز ورود ناوگان سواری دیزلی به جاده ها و شهرها صار نشود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد