موضوعات داغ

تخلفات رانندگی مسافربرهای اینترنتی چگونه رصد می شود؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در مورد ساماندهی مسافربرهای اینترنتی و آیین نامه ای که اخیرا از سوی وزارت کشور صادر شده گفت: در این جلسات معاون عملیات پلیس راهور حضور داشته و مواردی که لازم بوده را مطرح کرده است، اما باید به این نکته اشاره کرد که این آیین نامه یک سند صنفی بوده که بیشتر خط و مرز فعالیت این نوع مسافربرها را با آژانس ها و تاکسی ها مشخص می کند و مباحث ترافیکی چندانی در آن نیست.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: قانون و آیین نامه مسافربرهای اینترنتی برای پلیس شفاف و روشن است. به عنوان مثال در گذشته فرد دارای گواهینامه پایه 3 نمی توانست راننده خودروهای حمل و نقل عمومی شود و با آمدن تپسی و اسنپ و ... نیز همین محدودیت ها وجود داشت، اما در آیین نامه جدید به رانندگان پایه 3 کمک شد تا بتوانند در صورت دارا بودن شرایطی همچون داشتن 23 سال سن و حداقل دو سال تجربه رانندگی بتوانند به عنوان راننده حمل و نقل عمومی فعالیت کنند. اگر بنا به اجرای شیوه قبل بود حتما این رانندگان باید گواهینامه پایه 2 دریافت می کردند.
رئیس پلیس راهور در مورد اینکه آیا لازم است خودروهای مسافربرهای اینترنتی از طریق برچسب یا نوشته ای روی بدنه خودرو مشخص شوند تا امکان شناسایی آنها از سوی پلیس وجود داشته باشد، بیان داشت: این نوع کسب و کارها عمدتا برای افرادی است که در شغل دوم کار می کنند و تمایلی برای نشان دار شدن خودروی خود ندارند. بر اساس قانون نیز برچسب زدن و بغل نویسی برای این خودروها ممنوع است و در همه دنیا نیز مسافربرهای اینترنتی بدون نشان بوده و فقط از طریق اپلیکیشن ها آنها را می شناسند.
سردار هادیانفر درباره نحوه چک کردن معاینه فنی و ... این خودروها گفت: اطلاعات این خودروها در سامانه کنترلی پلیس وجود دارد و از این طریق تخلفات این خودروها را کنترل می کنیم. همچنین خود شرکت های ارائه دهنده این خدمات نیز با پلیس همکاری دارند و گزارش های مسافران که از طریق اپلیکیشن داده می شود را بررسی خواهند کرد.
وی در پایان در مورد قوانین مربوط به نمرات منفی تخلفات رانندگی حادثه ساز و معاینه فنی این خودروها گفت: هر چه برای تاکسی ها پیش بینی شده برابر قانون برای این خودروها نیز در نظر گرفته شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد