موضوعات داغ

حمایت سه خودروساز از ترامپ در مخالفت با مقررات آلودگی جدید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شرایط سیاسی کنونی آمریکا کمی تنش‌زا است. خودروسازها هم در این میانه گیر افتاده‌اند، جایی که چهار خودروساز به دلیل مخالفت با عقب‌نشینی دولت ترامپ نسبت به آلودگی هوا به مرکز توجه تحقیقات بی‌اعتمادی وزارت دادگستری تبدیل شدند. حالا سه خودروساز دیگر با آن چهار شرکت مخالفت کرده و در این زمینه از ترامپ حمایت کرده‌اند.
جنرال موتورز، فیات کرایسلر و تویوتا در این مسئله از دولت ترامپ حمایت کرده‌اند. اوایل امسال فورد، بی‌ام‌و،‌ هوندا و فولکس واگن با کالیفرنیا قراردادی بستند تا استانداردهای آلودگی هوا را نسبت به گذشته سخت‌گیرانه‌تر کند. این باعث واکنش شدیدی از طرف ترامپ شد که منجر به تحقیقات بی‌اعتمادی وزارت دادگستری درباره این شرکت‌ها شد.
این حرکت باعث شکایتی علیه دولت توسط نیمی از ایالات آمریکا شد که به دادگاه عالی فرستاده می‌شود. این دادگاه مشخص می‌کند مقررات آلودگی هوا باید دوباره تنظیم شوند یا خیر.
با وجود حمایت فورد، بی‌ام‌و،‌ هوندا و فولکس واگن از حقوق ایالتی، موافقت جنرال موتورز، فیات کرایسلر و تویوتا با دولت باعث تفرقه افتادن در این صنعت شده است. حمایت این شرکت‌ها از دولت نشانگر حمایت آن‌ها از عقب‌نشینی ترامپ از مقررات آلودگی هواست. با توجه به اینکه تویوتا طی چند سال گذشته از پیشگامان خودروهای هیبریدی بوده تصمیمش برای حمایت از ترامپ در این زمینه واقعا عجیب است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد