موضوعات داغ

کویرموتور، میزبان جهانگرد ایتالیایی که 63 کشور را با وسپا 51 ساله خود طی کرده است!

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
امروز کویرموتور، نماینده رسمی وسپا در ایران، میزبان یک گردشگر ایتالیایی بود. ایلاریو لاوارا Ilario Lavarra نام این گردشگر است که حدود دو سال پیش از ایتالیا با یک وسپا بسیار قدیمی شروع به جهان گردی کرده و تا بحال بیش از 63 کشور جهان را دیده است. ایلاریو تمامی این سفر را با این وسپا طی کرده و در حال حاضر در تهران به سر می‌برد. برای این منظور کویرموتور امروز میزبان او بود تا نه تنها از این وسپا سوار اروپایی میزبانی کند، بلکه دلیل انتخاب این موتورسیکلت را برای چنین جهانگردی طولانی و عجیبی جویا شود.
ایلاریو می‌گوید که وسپا یک شهرت جهانی دارد و مکانیزم کار آن بسیار ساده است لذا در هر زمان و در هر کشوری می‌توان آن را تعمیر و سرویس کرد. هم اکنون در تهران نیز به دلیل پیمایش 1000 کیلومتر، احتیاج به یک سرویس دیگر دارد و این کار به راحتی انجام می‌شود. همچنین استفاده از موتور بسیار کم‌حجم این موتور، مصرف سوخت بسیار پایینی احتیاج دارد و با تنها یک لیتر می‌تواند حدود 33 کیلومتر را طی کند که فاکتور مهمی برای اون محسوب می‌شود.

وسپا 51 ساله

وسپا 51 ساله

ایلاریو ابتدا به آفریقا رفته و بعد از آن به آسیا آمده است. با گذر از اردن و ترکیه حال به ایران رسیده و بعد از ایران به پاکستان و به سمت استرالیا خواهد رفت. ایلاریو می‌گوید که در تمامی کشورهای دنیا، وسپا شناخته شده است و این برای او یک مزیت محسوب می‌شود. همچنین موتور این وسپای قدیمی آنچنان قدرتمند است که هنوز هم بعد از 50 سال، در حال کار است. او می‌گوید که هدف او از این مسافرت طولانی، دیدن جهان با چشمان خود است و قصد ندارد تا با فرهنگ و مردمان مختلف، از طریق تلویزیون آشنا شود و می‌خواهد خود تمام دنیا را ببیند.
کویرموتور امروز را مهمان این ایتالیایی بود و هدایایی را به رسم یادبود به ایشان اهدا کرد. همچنین ایلاریو از محصولات جدید وسپا در شوروم کویرموتور دیدن کرد.

کویرموتور

کویرموتور

ایلاریو در مورد ایرانی‌ها نیز نظر جالبی دارد و می‌گوید که مردم ایران بسیار دوست داشتنی و مهمان نواز هستند و در تمامی مناطقی که در ایران بوده، مردم بسیار با او با گرمی رفتار کرده‌اند و او را به خانه و غذا دعوت کرده‌اند که این مهمان نوازی باعث تعجب او بوده و توقع چنین برخورد گرمی را از ایرانی‌ها نداشته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد