موضوعات داغ

انتشار عکس های رسمی از هیوندای آزرا 2020؛ تغییرات اساسی روی لوکس کره ای

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
هیوندای گرنجور که آن را در بازار کشور تحت عنوان "آزرا" می شناسیم، در سال 1986 میلادی به عنوان یک مدل پرچم دار معرفی شد. اما زمانی که خودروی سدان سایز بزرگ Dynasty از راه رسید، هیوندای گرنجور موقعیت خود را در بازار از دست داد و دیگر نتوانست مثل قبل ظاهر شود، ولی هیوندای از این برند ناامید نشد و با استمرار ورزیدن به تولید آن، در سال 2016 میلادی ششمین نسل آن را معرفی کرد و در اختیار مشتریانش قرار داد، حال پس از گذشت 3 سال هیوندای درک می کند که مشتریانش به یک چیز جدید و متنوع احتیاط دارند، به همین دلیل تصمیم گرفته است تا خودروی نسل ششم هیوندای گرنجور را با تحولی بزرگ همراه کند و یک نسخه فیس لیفت از آن با تغییراتی اساسی آماده کند.
هیوندای گرنجور در بازار ایالات متحده آمریکا درست همانند بازار کشور با نام "آزرا" به مشتریان عرضه شد، اما عملکرد نه چندان خوب این اتومبیل در بازار آمریکا موجب شد تا هیوندای در سال 2017 میلادی فعالیت این برند را در بازار ایالات متحده آمریکا متوقف کند، اما حالا با آماده کردن یک نسخه فیس لیفت از این اتومبیل و تغییرات بسیار زیادی که حاصل شده است، مشتریان آمریکایی امیدوار هستند تا شاید بار دیگر شاهد عرضه این خودرو با تغییرات جدیدش در بازار آمریکا باشند.

هیوندای آزرا فیس لیفت

هیوندای آزرا فیس لیفت

باتوجه به انتشار تصاویر این خودرو، انتظار می رود که شرکت خودروسازی هیوندای نسخه بین المللی این خودروی سدان لوکس خود را به زودی معرفی کند، هرچند تاکنون تاریخ دقیقی برای انجام این کار مشخص نشده است، اما باتوجه به تصاویر جدید این اتومبیل که چهره جلو را به طور کامل نشان داده و دیگری هم به ارائه جزییات داخل کابین می پردازد، می توانیم با طراحی اتومبیل پیش از معرفی رسمی نسخه بین المللی آن آشنا شویم.
درست همانند خودروی نسل جدید هیوندای سوناتا که از یک خودروی سدان چهار درب به یک خودروی سدان کوپه چهار درب تبدیل شد و طراحی جدید آن باعث شد تا بیشتر از یک سدان خانوادگی، آن را یک خودروی سدان اسپرت با چهره ای کاملا متفاوت نسبت به مدل های قبل آن بدانیم. حال این برنامه هیوندای بر روی دیگر خودروی سدان این شرکت هم اجرا شده است و می توانیم شاهد تغییرات گسترده بر روی ظاهر اتومبیل و شکل گیری یک فرم جدید برای آن باشیم تا درست همانند هیوندای سوناتا نسل جدید یک خودروی سدان اسپرت، اما لوکس به نظر برسد و درحالی که شرکت خودروسازی هیوندای آن را یک فیس لیفت می دانید، با این وجود تغییراتی همانند ورود به یک نسل کاملا جدید دریافت کند.
برخلاف نسل های قبل هیوندای گرنجور که اشتراکات زیادی در طراحی با هیوندای سوناتا داشت، حالا تفاوت های خود را بیشتر کرده و می توانیم فاکتورهای اختصاصی طراحی را برای آن شاهد باشیم که مهم ترین قسمت آن می تواند مربوط به قسمت جلو و طراحی سیستم روشنایی اتومبیل باشد که علاوه بر چراغ های اصلی روشنایی، چندین چراغ LED نیز در لابه لای جلوپنجره اتومبیل و در کنار چراغ های اصلی جلو طراحی شده است.

هیوندای آزرا فیس لیفت

هیوندای آزرا فیس لیفت

این تمام تفاوت های آزرا نسبت به هیوندای سوناتا و یا حتی نسخه اصلی خود نیست و در واقع چهره جلو اتومبیل با دریافت یک جلوپنجره جدید، طراحی اختصاصی مجموعه سپر و قالب گیری ورودی هوا در اطراف سپر، کاملا متفاوت نسبت به سوناتا طراحی شده است، اما آیا این تغییرات و تفاوت ها در بخش عقب هم دیده می شود؟ جواب این سوال "بله" است و شرکت خودروسازی هیوندای سعی کرده تا در قسمت عقب هیوندای آزرا هم یک طراحی اختصاصی داشته باشد و حالا شاهد چراغ های سه بعدی برجسته و متصل به یکدیگر هستیم که جذابیت طراحی عقب را دوچندان کرده و در تصاویر تاریک هیوندای کاملا مشخص هستند، ولی این طراحی زمانی به اوج خود می رسد که بدانیم شرکت خودروسازی هیوندای در هر دو طرف سپر این ماشین 2 خروجی اگزوز دوقلو طراحی کرده است.
علاوه بر طراحی بیرونی، تغییرات چشمگیری هم در داخل کابین حاصل شده و در واقع نقطه به نقطه کابین تغییر کرده و یک طراحی کاملا جدید را شاهد هستیم که از ویژگی های منحصربه فرد آن می توانیم به یک صفحه نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی در بالاترین قسمت داشبورد و کنسول مرکزی و همچنین یک صفحه نمایشگر کوچک دیگر برای سیستم تهویه مطبوع در قسمت پایین کنسول مرکزی اشاره داشت. علاوه بر این در داخل کابین حتی خروجی سیستم تهویه دستخوش تغییر شده و یک غربیلک فرمان جدید در مقابل راننده قرار گرفته است که در ادامه می توانید تغییرات میان نسخه فیس لیفت و نسخه اصلی را در یک مقایسه ساده شاهد باشید.

هیوندای آزرا فیس لیفت

هیوندای آزرا فیس لیفت

هیوندای موتورز کره جنوبی اطلاعات جدیدی از مشخصات فنی این اتومبیل منتشر کرده است و اشاره آنان به یک موتور 2.5 لیتری بنزینی خواهد بود که از یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک برای انتقال نیروی خود استفاده می کند. در کنار این گزینه، یک سیستم محرک هیبریدی هم وجود دارد که یک موتور 2.4 لیتری بنزینی و همچنین یک موتور الکتریکی 38 کیلوواتی دارد که برای انتقال نیروی موتور بنزینی از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و همچنین برای تامین انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی هم از یک بسته باتری لیتیوم یونی استفاده شده است. از طرفی دیگر مشتریان می توانند یک موتور 3 لیتری پایه گازسوز هم برای ماشین خود سفارش دهند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/8/13
سبد گند زدنای هیوندا تو طراحی تکمیل تر شد!
1398/8/14
برو سر درس و مشقت ، در مورد کوئیک R نظر بدی سنگین تری نه یک خودروساز بزرگ دنیا
1398/8/13
با سلام
در واقع باید عنوان کنم که این یک مورد یک چیزی فرای یک فیس لیفت معمولی هست گرچه فیس لیفت 2017 آن هم جذاب بود
ولی فکر کنم چون نسخه 2017 یک جورایی زیر سلطه جنسیس و طراحی اون بود .. در نسخه 2017 هنوز میشد شباهت های زیادی با جنسیس مخصوصا تو نمای جلویی دید
ولی این نسخه در واقع انگار یک باز تعریف هنری و برطرف کردن عیوب کاملی هست که در سال 2017 هنوز زنان اصلاحش نرسیده بود
1398/8/13
با سلام ضمن تشکر از تهیه مطلب شما
دوست محترم بهتر است وقت خود را روی مطالب مهمتر متمرکز کنید آخه تو کشوری که واردات ممنوعه جوانی که توان خرید یه ماشین ۲۰۶ تولیدی یا بهتر بگم منتاژ داخلی. نداره صحبت از آزرو ۲۰۲۰ معنی نداره ؟
1398/8/15
خاک بر سر گراز ها....
حسرت برای انسانها...
خدا داتد...