موضوعات داغ

فورد موستانگ الکتریکی در نمایشگاه SEMA، غافلگیری آمریکایی + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در نمایشگاه SEMA در لاس وگاس، آمریکایی‌ها با دیدن نسخه الکتریکی فورد موستانگ، غافلگیر شدند. این فورد موستانگ برقی، 900 اسب بخار قدرت داشته و از یک گیربکس 6 سرعته دستی برای انتقال قدرت استفاده می‌کند. این اسب آمریکایی، به نام موستانگ لیتیوم ، نمونه اولیه فورد موستانگ الکتریکی است که همه انتظار آن را می‌کشیدند، و پیش از آنکه کراس اوور الهام گرفته از فورد موستانگ رونمایی شود، به معرض نمایش عموم درآمد.
فورد موستانگ لیتیوم، توسط تیم Blue Oval ساخته شده و در فرآیند توسعه آن، از شرکت آلمانی Webasto که در زمینه تولید قطعات خودرو فعالیت دارد، کمک گرفته شده است. در زیر کاپوت فورد موستانگ لیتیوم، به جای موتور V8 بزرگ، پیشرانه الکتریکی دو هسته‌ای Phi-Power جا خوش کرده است و باتری 800 ولتی ساخت Webasto ، انرژی مورد نیاز پیشرانه را تامین می‌کند. این باتری به فناوری جدیدی مجهز است که می‌تواند میزان انرژی خروجی از باتری را دوبرابر کند، در حالی‌که دمای باتری کاهش می‌یابد. موتورهای برقی دو هسته‌ای، عملکرد بسیار بهتری نسبت به موتورهای برقی معمولی دارند، و بنابراین می‌توانیم به نتایج درخشان این خودرو در آینده نزدیک، امیدوار باشیم.
فورد موستانگ الکتریکی

فورد موستانگ الکتریکی

خبر خوب برای علاقمندان به خودروهای عضلانی، استفاده از گیربکس شش سرعته دستی Getrag MT82 در فورد موستانگ لیتیوم است. این گیربکس قادر است تا 1،356 نیوتن متر گشتاور را به صورت فوری به محور محرک خودرو انتقال دهد. از آنجایی‌که پیش بینی می‌کنیم چرخ‌های عقب در مقابل چنین گشتاور عظیمی، تسلیم شده و از دور خارج شوند، تیم Blue Oval بروزرسانی‌های مختلفی را بر روی سیستم تعلیق عقب به انجام رسانده است. ترمزها نیز شش پیستونه و ساخت برمبو هستند، تا توانایی کنترل چنین گشتاور زیادی را داشته باشند. این سیستم ترمز، از موستانگ شلبی GT350 برداشته شده است. فورد بزودی بطور رسمی وارد قلمرو خودروهای برقی می‌شود، و تا آن زمان، این فورد موستانگ لیتیوم، جذاب‌ترین آمریکایی الکتریکی خواهد بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/8/17
اشغالینو