موضوعات داغ

کلاهبرداری 200 میلیاردی از مالکان خودروهای بنز و بی ام و

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی اظهار داشت: ابتدای مهرماه سال جاری تعدادی از شهروندان به مراجع انتظامی و قضایی مراجعه و از فردی به جرم کلاهبرداری و فروش مال غیر شکایت کردند. پرونده های تشکیل شده از سوی شعبه 10 بازپرسی ناحیه 5 تهران برای دستگیری فرد کلاهبردار در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: فرد یاد شده با استفاده از کانال تلگرامی هواداران بنز، کسب و کار خود را تبلیغ و با ادعای خرید قطعات خودروهای بنز و بی ام و از کشورهای حوزه خلیج فارس و گرجستان، اقدام به کلاهبرداری 200 میلیارد ریالی کرده و حتی در مواردی خودروهای مالباختگان را فروخته است.
سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور در ادامه گفت: کارآگاهان با دستور قضایی برای دستگیری متهم به محل کار وی مراجعه کردند، اما در بررسی ها مشخص شد که متهم متواری شده و محل کسب و کار وی نیز به دستور مقام قضایی پلمب شد. بعد از انجام تحقیقات پلیسی، محل اختفای وی در شهر پرند شناسایی و پس از مراقب های پلیسی و با دستور قضایی، این فرد متهم درتاریخ 12 آبان دستگیر شد.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ادامه داد: این فرد 38 ساله، دیپلمه و متاهل است. وی در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف و سابقه دار بوده و دوبار تا کنون به زندان رفته و به همین دلیل با نام جعلی اقدام به کلاهبرداری کرده است.
وی در ادامه افزود: در یکی از شکایت ها متهم متعهد شده بود در قبال دریافت وجه قابل توجهی از وی، یک دستگاه 206 به مالباخته تحویل دهد، اما پس از واریز وجه وی فراری شده است.
سرهنگ کارآگاه تقی پور در پایان تصریح کرد: تا کنون 15 تن از مالباختگان، متهم را شناسایی کرده اند و کارشناسان ارزش ریالی این کلاهبرداری را 200 میلیارد ریال برآورد کرده اند. این پرونده با دستور مقام قضایی و برای تکمیل تحقیقات و شناسایی سایر مالباختگان در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/8/21
ما که نفهمیدیم موضوع و مدل کلاهبرداری چی بود